graag ggoede tips

  • patricia

    Hallo,

    Ik ga pas in januari naar myanmar en ben druk bezig met de voorberijdingen. We willen via bangkok er naar toe gaan. (Weet ook iemand hoe vaak ze van uit bangkok er maar toe vliegen?) Wat wij begreepen is dat je nog steed er in moet vliegen en niet via land er kan komen. Als is anders is hooren wij het graag. En klopt het nog steeds dat je bij de grens $ 200 doller moet in wisselen???? En kan je er nu wel met euro's terecht?

    ALs iemand nog goed tips heeft of plekken die we echt niet moeten missen hooren wij het graag.

    Als vast bedankt patricia

  • Reinout Ebskamp

    Beste Patricia,

    Normaal gesproken vind ik het niet echt gepast om je direct te verwijzen naar een sponsor van me, maar op de website van Tabula Rasa (www.myanmaropmaat.nl) kunnen denk ik veel van jouw vragen beantwoord worden. Er wordt sowieso uitgelegd wat die $200 nou inhoudt.

    Groeten,

    Reinout

    Beheerder

  • rené

    Patricia ik zou maar eens de Lonely Planet reisgids van Myanmar gaan kopen, dan zal je lezen dat het verplichte omwisselen al 2 jaar is afgeschaft, er dagelijks vluchten vanuit Bankok naar Yangoon zijn en vanuit Chieng May naar Mandalay en er staan duizenden goede tips in.

    Ze benadrukken ook om niet een pakketreis te boeken, want dan blijft er veel geld aan de strijkstok van de militaire junta hangen, maar je reis zelf te organiseren.

    Ik ga zelf ook de maand januari en ga in ieder geval een boottocht maken van Mandalay naar Bagan, daar een paar tochtjes op de motor, een dag of 3-4 naar het Inle-meer, chillen op Ngapali Beach en wat er zoal op mijn weg komt.

    Groetjes, René

  • patricia

    Bedankt voor de tips maar de

    Lonly planet vertrouwen wij niet zo. Dat is onze ervaring. Daarom dat ik zo op deze manier vraagen stel om aan tips te komen. Maar in iedergeval bedankt en wie weet komen we elkaar wel tegen in januari.

    gr patricia

  • rené

    Ik heb vanaf 1981 met de eerste Lonely Planet in 25 landen gereisd en ze altijd heel betrouwbaar gevonden.

    gr. rené

  • mireille

    Hoi,

    Wij gaan aankomende december voor 3,5 week naar Myanmar! Zijn ons flink aan het inlezen etc etc. Ik heb prima kunnen reizen met de LP. Meestal neem ik nog een ander reisboek mee bijv. de Rough Guide. In de LP van Myanmar staan goeie tips. Vrienden van ons zijn afgelopen januari geweest en hadden veel aan deze reisgids!

    Verder heb ik nog een boektip; De Boeddha en de Marionette van Joop Verstraten.

    Er staan veel tips in en het een en ander over de politiek!

    Succes met jullie voorbereidingen!!!

  • Theo hengelmolen

    Je kan vliegen via bangkok, maar tegenwoordig kun je ook rechtstreeks vliegen op

    Yangon (althans dat heb ik gehoord).

  • Ben Keijser

    Thai Airways vliegt dagelijks 3 tot 5 keer naar Yangon. Ga voor een timetable naar www.thaiairways.com.

    Mits in bezit van een visum is het mogelijk overland de grens over te steken: in het noorden bij Mae Sai-Thachilek en in het zuiden (per boot) bij Ranong-Kawthou. Vanaf Kawthou is reizen over land niet mogelijk en moet verder gevlogen worden. Neem het betrouwbare Yangon Airways ipv Myanma Air.