Internet

  • Diana

    Beste reizigers,

    Weet iemand hoe het precies zit met internet en mail?

    Zijn er internetcafes in de grote steden en bestaat er de mogelijkheid om mail op te halen en te versturen in Myanmar?

    Alvast bedankt,

    Diana.

  • mireille

    Hallo Diana,

    Mijn vriendin heeft een aantal keer emails verstuurt vanuit Myanmar. Zij had een Frans emailadres aangemaakt {Laposte.net}… Alles {msn&outlook} werd geweigerd door de staat en kwamen emails niet door de filter heen…Met laposte ging het goed!

    Groetjes

  • Diana

    Beste Mireille,

    Bedankt voor je reactie we gaan een account aanvragen bij Laposte.net

    Groeten,

    Diana.

  • anton

    Een paar jaar geleden was het maar op heel weinig plekken mogleijk om te emailen. Bij het Inle lake en Yangon hebben we geinternet en verder schijn je in Bagan en Mandalay te kunnen internetten. Maar nogmaals dat is een jaar of drie geleden.

    Groet

    Anton

  • Diana

    Beste Anton,

    Bedankt voor je reactie. We hopen dat we kunnen emailen zodat we af en toe contact kunnen houden met het thuisfront. Is het emailen je destijds ook gelukt?

    Groeten,

    Diana.

  • anton

    ja is wel gelukt, maar alleen bij het Inle lake. En volgens mij met een emailadres van het hotel.

    Maar het kan in elk geval

    Fijne reis

    Anton

  • henk wagenaar

    onze ervaring: als particulier mailen vanuit Birma lukt niet; wel vanuit de grotere hotels; die staan dat over het algemeen ook wel toe.

  • Diana

    Beste Henk,

    Bedankt voor je bericht. We hebben nog een vraagje. Kun je alleen je mail versturen vanaf het mailadres van het hotel of kun je ook het internet op zodat je ook je eigen (web)mail op kan halen?

    Diana

  • henk wagenaar

    Diana,

    voor zover ik weet kun je in een hotel je postbus bij hotmail of yahoo wel bereiken; je hebt wel de toestemming van het hotelmanagement nodig.

    Henk

  • Michelle

    in het centrum van Yangon zijn al een paar internetcafes.

    Ik zit er nu.

    Verder hoef je geen usd meer op het vliegveld om te wisselen.

    De koers die ik in de stad kreeg is 1 usd > 1.320 Kyat. Er zijn genoeg geldwisselaars.

    Houd rekening met een enorm inflatiepercentage, zo n 30% per jaar.

    Dus over een jaar zal je zo n 1.700 Kyat moeten krijgen, wil je geen koopkracht verliezen.

    Ook hoef je je mobiel niet meer in te leveren op het vliegveld..

    Hoewel er wel een netwerk is worden toeristen daar nu nog niet op toegelaten.

    Volgens mij valt de controle op het vliegveld wel mee.

    Ik stond 15 minuten na het verlaten van het vliegtuig al buiten. Slechts bij eentje werd de bagage gecontroleerd.

    Heerlijk land met hele lieve mensen.

    Jammer dat de politiek dit land anders benaderd.