Hoeveel cash?

  • Gert

    Hallo beste mensen,

    Heeft er iemand een idee van wat een realistisch ‘dagbudget’ zou kunnen zijn tijdens mijn komende reis doorheen Myanmar in december? Met lokaal vervoer, eten, toegangsgelden en hotels inbegrepen? Hoeveel dollar zou ik dan ‘gemiddeld’ per dag moeten voorzien?

    groetjes,

    Gert

  • Michelle

    Hoi Gert

    Je vertelt niet zoveel, dus tussen 10 usd en 100 usd, het kan gegarandeerd nog hoger. Ga je een hotel in of een guesthouse.

    Eet je op straat of ga je een restaurant in. Bezoek je een disco. Ik ben in dat Strandhotel geweest. Erg lekker, maar ook prijzig. Koffie met een heerlijk gebakje: 10 usd. Dus t ligt er maar aan hoe je daar wilt leven.

    De toegangsprijzen zijn niet echt laag. Maar goed, daar moet de boel van onderhouden worden dus zo geef je als het ware wat ontwikkelingshulp.

    Bedoel je met lokaal vervoer ook taxi's? Die zijn overigens ook goedkoop, maar duurden dan bussen. En mij krijgen ze niet in zo'n bus. Je ziet nog wel waarom.

  • Gert

    Michelle,

    de bedoeling is inderdaad dat ik voornamelijk overnacht in guesthouses, eet aan eetstalletjes in de straat, de toegangsgelden betaal die elke toerist hoeft te betalen en gebruik zal maken van het lokale vervoer. (Bussen en taxi's) Gezien pinnen ginder niet kan, had ik toch graag een budget voor ogen gehad.

    Is er echt zo een groot verschil tussen bussen en taxi's? En wat indien ik de trein verkies?

    groetjes,

    Gert

  • Sandra

    Hoi Gert,

    Ik vertrek 1 november voor 4 weken en neem een budget mee van 25 USD per dag voor eten, drinken en overnachting. Dit berekent op basis van info uit reisgidsen en info van enkele reizigers. Ik reis samen met mijn vriend (waardoor overnachting per persoon iets goedkoper uitvalt dan als je alleen bent). Wij hebben ons voorgenomen om in normale guesthouses of eenvoudige hotels te gaan slapen (max 15 USD p/p). En te eten aan de straat of in eenvoudige restaurants, wel een biertje erbij (max 10 p/p). Ik denk van dit dagbudget ook de kleine ritjes met locaal vervoer te kunnen doen. Bovenop dit dagbudget komen nog entree gelden. In de LP staat op pagina 23 een lijst met waar en hoeveel entree te betalen, ik ga uit van 75 USD p/p voor de 4 weken dat wij er zijn. En dan nog de kosten voor vervoer voor langere ritten met bus en trein. Hiervoor heb ik USD 100 p/p gepland. In totaal is dit 875 USD p/p voor 4 weken. Ik neem wat extra mee voor evt een binnenlandse vlucht en voor noodgevallen (bv medische kosten).

    Weet niet of je hier wat aan hebt, het is wat wij gepland hebben. Mocht iemand dit lezen en denken dat er niks van klopt, laat het weten!!

    groetjes Sandra

  • Wendy

    Hoi Gert,

    Ik weet niet of je al weg bent, maar wij zijn net terug uit Burma en ik heb in een overzichtje gezet wat wij zoal kwijt waren. Misschien heb je er wat aan:

    http://burma.hankes.nl onder rubriek Kyatt.

    Groet,

    Wendy