mee nemen van een videocamera

  • Harrie

    heefd iemand enige ervaring met het mee nemen van een videocamera na Birma

    na verluid zouden zouden ze daar moeilijk over kunnen doen

  • Anneke

    Wij zijn vorig jaar in Birma geweest met videocamera. Wij hebben nergens moeilijkheden gehad. Op sommige plekken mag je echt niet filmen. Dit geldt o.a. voor bruggen maar dat hoor je wel van de gids als je ernaar vraagt. Verder hebben wij nergens problemen gehad. Zelfs niet op de vliegvelden.

    Wij hebben alleen maar aardige mensen ontmoet en vonden de sfeer geweldig! Wel hebben we zo veel mogelijk overheidsgebouwen en diensten links laten liggen en hoofdzakelijk met de plaatselijke bevolking zaken gedaan.

    Zoals (bijna) overal ter wereld geldt ook in Birma dat je je verstand moet gebruiken en je terughoudend op moet stellen wat betreft het ongevraagd filmen.

  • Harrie

    bedankt Anneke voor je reactie

    mij was verteld dat grotere of profesionele uitziende camara's het land niet in mochten. of dat ze daar soms moeilijk over deden als je het land in komt

  • Anneke

    Dat zou kunnen, daar weet ik niets van. Wij hebben een “normale” camera. Geen super kleine, maar ook geen grote.

    Ik weet wel dat je nooit moet zeggen dat je een schrijver of journalist bent. Daar houden ze echt niet van.

    Wij waren wel verbaasd dat we vrij konden filmen op het vliegveld van Bagan. In Yangon was het drukker dus daar zijn ze wat meer gewend. In Bagan hangt een bord met daarop “All respect All suspect” en dat hebben we ook gefilmd. Vreemd gevoel hoor.

  • muller

    Ben in febr.2006 in Birma geweest ,video cameras geen enkel probleem.

    Wel aan de regels houden b.v..niet filmen dwangarbeiders.,station,militairen,

  • André

    Ik heb mijn camera meegenomen op reis, en het is geen probleem gebleken… Mits je natuurlijk enorm oppast wat je filmt. Het leger, staatsgebouwen e.d. zijn geen aanraders… Dit kan je in de problemen brengen. Maar verder vond ik het super! Heb er erg mooie filmpjes aan overgehouden van o.a. Inle Lake en Bagan! …

  • ans

    we waren 4 weken onderweg met videocamera en hebben nergens problemen ondervonden. Sommige wandschilderingen in de pagodes van Bagan mag je niet filmen, soldaten, regeringsgebouwen en betaalposten langs de weg ook niet (is ook niet de moeite waard!). Wel moet je soms betalen om ergens te mogen fotograferen/filmen.