binnenlandse vluchten

  • wendy

    Hallo,

    Wij gaan 11 november 4 weken naar Burma. Is het gemakkelijk om ter plekke binnenlandse vluchten te boeken of zitten vluchten dan al vrij vol en zou je al eerder vanuit Nederland moeten boeken? Met name Mandalay - Yangon.

    Alvast bedankt,

    Wendy

  • Mascha

    Hoi Wendy,

    Ik weet het antwoord niet op je vraag, maar zou je willen laten weten hoe het is gegaan? Wij gaan namelijk in Maart en hebben dezelfde vraag.wendy schreef:

    >

    > Hallo,

    > Wij gaan 11 november 4 weken naar Burma. Is het gemakkelijk

    > om ter plekke binnenlandse vluchten te boeken of zitten

    > vluchten dan al vrij vol en zou je al eerder vanuit Nederland

    > moeten boeken? Met name Mandalay - Yangon.

    >

    > Alvast bedankt,

    >

    > Wendy

  • Wendy

    Hallo,

    Ok. Als je wilt, kun je ook af en toe eens kijken op http://burma.hankes.nl. Op die website proberen we onze reisverslagen onderweg (we vertrekken 11 november naar Burma) te publiceren en anders wel achteraf als we thuis zijn. Het boeken van vluchten is vast ook onderwerp van verslaglegging, vooral als dat lastig gaat.

    Groet,

    Wendy

    Mascha schreef:

    >

    > Hoi Wendy,

    >

    > Ik weet het antwoord niet op je vraag, maar zou je willen

    > laten weten hoe het is gegaan? Wij gaan namelijk in Maart en

    > hebben dezelfde vraag.wendy schreef:

    > >

    > > Hallo,

    > > Wij gaan 11 november 4 weken naar Burma. Is het gemakkelijk

    > > om ter plekke binnenlandse vluchten te boeken of zitten

    > > vluchten dan al vrij vol en zou je al eerder vanuit Nederland

    > > moeten boeken? Met name Mandalay - Yangon.

    > >

    > > Alvast bedankt,

    > >

    > > Wendy

  • anton

    Wendy,

    zag op jullie website dat je een aantal natuurparken wil bezoeken. Ben zelf in Alaungdaw Kathapa geweest en vind dat zeker een aanrader.

    Veel dieren hebben we niet gezien (wel heel veel dierensporen op de oever van de rivier), maar het is gewoon een prachtig bos.

    We hebben geslapen bij een aantal monikken, het park is nl. ook een bedevaartsoord voor boedhisten. Het is een lange dag reizen vanaf Mandalay naar Monywa met de bus, met het pontje naar de overkant van de rivier en dan een gids en een pickup met chauffeur regelen aan de overkant. Dit ging allemaal redelijk gemakkelijk.

    Kortom een mooie bestemming als je even geen andere toeristen tegen wil komen en van de natuur wil genieten.

    In elk geval goede reis.

    Anton

  • André

    Binnenlandse vluchten zijn echt heel makkelijk te boeken in het land zelf. Ik ben er vorig jaar op reis geweest, en je kunt bijna ‘op elke hoek van de straat’ tickets kopen. Dit is natuurlijk overdreven, maar het is erg makkelijk. Net als geld wisselen trouwens… Tickets zullen ongeveer 50$ per enkele reis kosten. De ene strecke iets langer dan de andere…

    Het systeem heeft wel zijn vraagtekens, maar bij ons heeft het perfect gewerkt!

  • henri

    zelf ben ik net terug uit Birma en heb het traject Yangon - Mandalay gevlogen; er is een ochtend- en een middagvlucht; mij was de ochtendvlucht aanbevolen omdat er dan altijd plaats zou zijn. Klopte; vliegtuig nog niet half vol; lijkt mij daarom geen probleem om ter plaatse een ticket aan te schaffen. Maar je kan pech hebben als er net een reisgezelschap mee wil; die gaan altijd vóór (ook als je al een ticket vooraf hebt gekocht !).

  • Wendy

    Hallo allemaal,

    Bedankt voor jullie reactie. Wij zijn net terug uit Burma en hebben inmiddels ook ondervonden hoe gemakkelijk je daar vluchten kunt boeken.

    Wendy