mobiel inleveren / bellen?

  • Marian

    Over anderhalve week gaan wij naar Birma. Als ik het goed gelezen heb in een eerdere post van Michelle (23-09) zou je je mobieltje niet in hoeven te leveren op het vliegveld, dit in tegenstelling tot wat op verschillende sites vermeld staat.

    Begrijp ik het goed dat je geen netwerkbereik hebt, kun je dus geen smsjes ontvangen of versturen? En bellen vanuit een hotel naar Nederland, geeft dit problemen en weet iemand wat dit zou kosten?

  • Michelle

    Hoi

    Leuk dat je ook dit mooie land gaat met een hele lieve bevolking.

    Je hoeft je mobiel niet in te leveren. Maar je kunt hem ook niet gebruiken. Er is wel netwerk maar niet voor “ons”.

    Je kunt in hotels gewoon naar Nederland bellen. Kosten usd 5,00 per minuut.

  • Marian

    Michelle,

    bedankt voor je reactie

  • Michelle

    NL-landennummer is zoals overal: 0031

    Fijne reis:-)

  • Marian

    Dank,

    zondag vertrekken we naar Bangkok en gaan volgende week woensdag voor 16 dagen naar Myanmar. We hebben er zin in!

  • Michelle

    Dat kan ik me voorstellen!

    je gaat ook in een mooie, droge tijd.

    de laatste jaren heb ik rondgereisd in vietnam, cambodja en laos. altijd zo n beetje in september / half oktober. daar is het dan regenseizoen. dan is er meer bewolking zodat het niet zo heet wordt als de zon schijnt. en relatief weinig last van regen gehad.

    maar toen ik in september in myanmar was heb ik toch heel wat regen gehad. flinke plensbuien die ook erg lang duurde. dat had ik dus niet verwacht. de volgende keer ga ik daar ook wat later heen.

    Nou Marian all the best!

  • André

    Hallo!

    Ik had mijn GSM wel meegenomen op reis, maar niet zozeer voor Myanmar. In dat land is het niet mogelijk om op een netwerk te komen, en er is dus geen mogelijkheid tot bellen, sms-en of wat dan ook. Andere landen eromheen wel. Myanmar niet. Je hoeft je GSM neit in te leveren naar mijn weten en ervaring, maar stop hem onder in je rugzak, enniet in je broekzak. Dat lijkt mij verstandiger, mocht er een overactieve douane beambte staan…

    Veel plezier!!!