pinnen

  • mirjam

    Hoi,

    ik wordt niet echt wijs uit alle verschillende informatie.

    Kan je nu wel of niet pinnen in Myanmar? Al dan niet met creditcard?

    Ik hoor het graag.

    groeten Mirjam

  • André

    Hai Mirjam!

    Je moet er in Myanmar vanuit gaan dat je nergens met je credit card en je pin terecht kan. Neem dus voldoende cash mee. Dollars zijn het meest praktisch, die kun je als je in Yangon aankomt natuurlijk voor een deel omwisselen in Kyat's (spreek uit: tschjats).

    Hotelovernachtingen en vluchten betaal je in Dollars, eten en drinken in Kyat's.

    Zo is het mij vorig jaar allemaal gebeurd, en heb ik zo ervaren.

    Wanneer ga je?

    Groet,

    André

  • Michelle

    Even ter aanvulling: In de duurdere hotels kun je met een crecitcard betalen. Als je vantevoren weet wanneer je in welk hotel logeer dan is het een stuk voordeliger om via internet te boeken. asiarooms kwam er bij mij het voordeligste uit

  • Anneke

    Maar je kunt dus géén geld pinnen.

  • Michelle

    t pinnen was inderdaad een beetje ondergesneeuwd:-)

  • mirjam

    Dankjewel voor je reactie.

    genoeg contant meenemen dus.

    Ik ga drie weken in januari, met een georganiseerde reis, dus ik hoef geen geld voor vluchten en hotels mee te nemen.

    heb er echt al veel zin in!

    Mirjam

  • André

    idd, geld pinnen is onmogelijk!Anneke schreef:

  • Henri

    nog even over pinnen: ik ben net een week terug en mij is het volgende gebleken:

    pinnen in Birma is inderdaad nergens mogelijk. Maar dat wil niet zeggen dat je er gen geld kunt opnemen. In Yangon en in Mandalay zijn hotels die op een Visa-card dollars of Kyats (naar eigen keuze) verstrekken. En als je in een hotel zit waar dat niet kan, kunnen ze aan de balie altijd wel een hotel opnoemen waar je wel terecht kunt.

  • André

    Klopt inderdaad.

    Maar de vergoeding die daar voor gevraagd wordt is hoog! Cash meenemen is echt het meest ideaal.

    Maar mocht je in nood komen, dan is het altijd handig natuurlijk.

  • Sandra

    In alle hotels en guesthouses waar ik geweest ben (van budget tot middenklasse) was het mogelijk om geld en andere waardevolle zaken in een kluisje of andere veilige plaats op te bergen. Je hoeft dus echt niet de hele tijd met je hele pak geld rond te lopen. Overigens vond ik dat er in Birma over geld niet moeilijk wordt gedaan. Je ziet vaak mensen met een pak geld gewoon in de zak van een overhemd. Of het ligt los in een bakje. Het lijkt alsof er niet (vaak) gestolen wordt.