thaise ambassade in yangon of mandalay!!!!

  • danny willems

    hallo

    zijn er mensen die ervaring hebben met de thaise ambasade in yangon of elders

    in myanmar. Ik zou een visum willen aanvragen voor thailand, en twijfel een beetje

    hoe de mentaliteit in de ambassade en ze wel visums geven.

    alle tips zijn welkom.

    hartelijk bedankt

    dannywillemsessen@hotmail.com

  • Michelle

    Een visum voor Thailand krijg je bij binnenkomst in Thailand. Aan de grens of op de luchthaven.

    Dus waarom zou je die in Myanmar willen ophalen?

  • MikeCNX

    Aan de Thaise grens krijg je als EU ingezetene GEEN VISUM maar een ENTRY. Soms (foutief) aangeduid als VOA (Visa on arrival). Dat is een toestemming voor een bepaalde tijd zoals aangegen in die entry te blijven.

    Een visum kan alleen verstrekt worden door een Thaise diplomatieke vertegenwoordiging buiten Thailand, dus bijv. in Yangon. Een visum - betekent eigenlijk: (de documenten) zijn gezien - is geldig voor een bepaalde tijd en voor een bepaald aantal keren (entries). Afhankelijk van het soort visum krijg je dan doorgaan een entry goed voor 60 of 90 dagen. Het is wel aan de douanebeamte om de duur van je entry te bepalen! Het is geen recht hebben op.

    Zodra je het land weer uitgaat vervalt de entry. Als het visum (toeristen visum bijv.) goed is voor 1 entry is het dan dus waardeloos. Je hebt ook jaarvisa met multiple entries. Dan kun je een heel kalender jaar het land in en uit zo vaak je wilt. Maar elke entry is slechts 90 dagen geldig, dan moet je weer de grens over en terug komen voor een nieuwe entry.

    De Thaise ambassade in Yanon is de plek waar ik doorgaans mijn “non immigrant O visum” met “mulptiple entries” haal. Als je over de juiste papieren beschikt is het geen probleem.