internet mynmar

  • peter

    kun je internetten in myanmar?

  • Diana

    Beste Peter,

    In de grote steden kun je mailen en internetten maar het gaat moeizaam. Hotmail en Yahoo werken niet. Wij hebben via www.walla.com heel goed onze mail kunnen versturen en ophalen. Het is dus handig om je bij Walla aan te melden.

    Groeten,

    Diana.

  • Michelle

    Ik was er in september. Kheb gewoon kunnen hotmailen.

    Het was in Yangon tegenover het stadhuis. De naam van het internethuis is Mothers home. Vond ik nog zo n leuke naam:-)

    Ik vond er niks moeizaams aan:-(

  • Wendy

    Hallo,

    Wij zijn net terug uit Burma en konden op vele plaatsen Internetten. Ik heb het in een overzichtje gezet op: http://burma.hankes.nl onder rubriek Kyatt.

    En de Walla-tip van Diana is ook erg nuttig gebleken! Hoewel je er wel even op moeten letten deze met de Explorer te benaderen, op sommige plaatsen was Firefox de standaard browser en dat werkte het niet helemaal goed voor Walla-mail. En het duurde even voordat wij door hadden dat daar aan lag.

    Groet,

    Wendy

  • Monique

    Beste Wendy,

    Zo aan de verhalen te lezen hebben jullie een perfecte reis gehad. Langs deze weg wil ik je bedanken voor het zeer uitgebreide overzicht onder Kyatt in jullie website.

    Dit geeft ons ee goede richtlijn voor onze vakantie in januari.

    groet Monique

  • Sandra

    Hoi Peter,

    Wij zijn in november in Birma geweest en hebben af en toe wel met hotmail kunnen mailen. Officieel wordt het geblokt maar in Nyaung Shwe/Inlelake (aan de hoofdstraat beetje in het midden, hebben 3 computers, jonge knul) en Mandalay (vlakbij Nepali restaurant, bij iemand thuis in het kantoortje, staat wel in de LP) is het ons gelukt. Blijkbaar wist men daar de blokkade te ontlopen. In veel dorpjes zijn helemaal geen internet mogelijkheden voor wat voor mailadres dan ook (Bago, Pyin U Lwin, Hsipaw, Sagaing, Kalaw). Verder heb je ook regelmatig last van uitval van electriciteit of een slechte en zeer trage internetverbinding die verbroken wordt. Het is een kwestie van volhouden. Ik heb van iemand gehoord dat een emailadres eindigend op .nl beter zou werken.

    Succes ermee!

  • jaap

    Hallo je moet lisa mail proberen dat blokken ze niet

    en is het zelfde als hotmail Het werkt prima

  • ansvandooren

    internetten is een moeizame zaak in Birma. In de meeste grote hotels kun je wel emailen/internetten, maar hotmail, yahoo, gmail worden geblokkerd. Soms weten ze dat wel te omzeilen. Wij konden wel goed emailen via onze e-mailbox bij www.virtualtourist.com en via de webmail van onze eigen provider (hetnet.nl). Onze Birmese gids wist vaak wel adresjes te vinden waar we konden e-mailen (Kalaw en Mandalay).

    Succes en goede reis!