Ngapali Beach

  • Monique Hes

    Hallo,

    de maand januari zijn wij 4 weken in Myanmar. Heb heel wat gehad aan de tips hier op het prikbord. Maar….. wj vinden het altijd lekker om aan het einde een paar dagen uit te rusten aan het strand.

    Daarom wie heeft er ervaringen in Ngapali Beach? Welk hotel c.q.guesthouse? Welke leuke strandtenten zijn er? Hoe is de sfeer? Is er een mogelijkheid om te duiken cq. te snokelen? Is het de moeite waard of wordt het toch weer een van de stranden in Thailand?

    Ik hoor graag jullie ervaringen.

    Groetjes Monique

  • Sandra

    Hoi Monique,

    Wij zijn in november in Birma geweest. Hadden hetzelfde plan als jullie, laatste paar dagen aan het strand in Ngapali Beach. Wij hebben het uit ons programma gehaald na verhalen van een andere Nederlander die wij daar ontmoette en die er wel is geweest. De volgende argumenten waren voor ons doorslaggevend, kan voor jullie natuurlijk anders zijn:

    Behalve strand en beachresorts is er in de directe omgeving niks te beleven. Je zit niet in een dorpje ofzo waar je leuk het dagelijkse leven aan je voorbij ziet trekken.

    De resorts zijn prijzig, en de goedkoopste is duidelijk veel te duur voor wat je ervoor krijgt. Je eet met name in jouw of een ander resorts, er is niets anders.

    Mocht je toch gaan, ga vliegen. Het is geen fijne en een zeer lange tocht met de bus. Ticketprijzen zijn gedaald (tov prijzen Lonely Planet).

    Veel plezier!

  • André

    Hey Monique,

    In Ngapali heb ik een paar dagen in het Bayview Beach Resort gelogeerd. Dit was echt fantastich en heerlijk. Ik heb er flink wat foto's van, je kunt er heerlijk eten, relaxen, op het strand liggen, snorkelen, catamaran varen, surfen, verschillende tochten maken te voet, per fiets of met minibus naar mooie dingen in de buurt. Je wordt afgehaald bij het vliegveld met een bus, … … …

    ach, ik kan er wel een hele reclamespot van maken… haha… Mocht je vragen hebben… stel ze gerust!

    groeten,

    André

  • Monique

    Sandra en André,

    bedankt voor julie reactie, al is zijn jullie verhalen wel heel verschillend. Maar zoals ik hoor is er geen mogelijkheid om te duiken??

    En ik had het al gelezen in de LP dat de reis verschrikkleijk lang is dus de optie vliegen nemen wij zeker.

    Wij zullen het zeker meenemen. Maar……………………..zijn er nog meer mensen met verhalen en reacties. Ik blijf het graag horen.

    Groeten Monique.

  • mireille

    Wij zijn net terug uit Ngapali beach en het was er geweldig!!!

    Wij zaten in Royal Beach Motel ! Wij hebben niets uitgevoerd en lekker in de zon gelegen en geslapen! Als je niet van lege stranden, vissersbootje, blauwe water, palmbomen en rust houdt, moet je er vooral niet heengaan!

    Het is er allemaal wat duurder; kamer kost $30,- en een biertje 2300 kyatt.

    Er zijn geen strandtenten, maar wel een leuk restaurant op de rots vlakbij Royal beach!

    Wij hebben ons hotel van te voren moeten boeken vanwege de drukte! Er zijn maar 20 hotels en die zijn zo vol! Tenzij je voor $400 in het Amata wil zitten :-)

    Wij vonden Ngapali zeer de moeite waard en zijn blij dat we het gedaan hebben!Monique Hes schreef:

    >

    > Hallo,

    >

    > de maand januari zijn wij 4 weken in Myanmar. Heb heel wat

    > gehad aan de tips hier op het prikbord. Maar….. wj vinden

    > het altijd lekker om aan het einde een paar dagen uit te

    > rusten aan het strand.

    > Daarom wie heeft er ervaringen in Ngapali Beach? Welk hotel

    > c.q.guesthouse? Welke leuke strandtenten zijn er? Hoe is de

    > sfeer? Is er een mogelijkheid om te duiken cq. te snokelen?

    > Is het de moeite waard of wordt het toch weer een van de

    > stranden in Thailand?

    > Ik hoor graag jullie ervaringen.

    >

    > Groetjes Monique

  • Cornelis

    Het is er fantastisch. We zijn er afgelopen december geweest. Het was er zo heerlijk relaxed dat we er 8 dagen zijn gebleven. Het is net Thailand maar dan 20 geleden.

    Als je van veel drukte houdt moet je er niet heen gaan. Er is nl niets te doen. Wij vinden dat overigens een pré. Het snorkelen kan elders veel beter om over duiken maar niet te spreken. Ga dan bv liever naar de Perhertian eilanden in Malesië.

    Neem voor Ngapali een paar goede boeken mee. Dan kom je de tijd wel door!

    Veel plezier!!