Yangoon

  • Roos

    Ik ben op zoek naar iemand die 2 T-shirtjes voor me mee kan nemen naar Yangoon en daar op het vliegveld bij een kantoortje van een reisorganisatie kan af geven. Ik probeer nog steeds in contact te blijven een gids en op deze manier heb ik ook de gemaakte foto's in Yangoon kunnen krijgen. Post komt niet aan maar gelukkig lukt het zo af en toe wel om te mailen met Myanmar. Hoop echt dat iemand me kan helpen.

    Roos.

  • Michelle

    Hoi Roos

    Ik ga in september weer. Dus als er dan nog geen aanbieders geweest zijn hoor ik t wel van je.

  • Roos

    Je gaat in september weer, bedoel je dat je er al eerder bent geweest?

    Je bent de eerste die reageert op mijn oproep dus ik hou het in de gaten

    en kom er misschien nog wel op terug.

    Bedankt,

    Roos.

    Michelle schreef:

    >

    > Hoi Roos

    >

    >

    > Ik ga in september weer. Dus als er dan nog geen aanbieders

    > geweest zijn hoor ik t wel van je.

  • JE

    Al mijn aangetekende post naar Myanmar is de laatste 10 jaar aangekomen, zolang er geen geld of iets anders van waarde bij zat. Indien er sprake is van een pakket moet de ontvanger in Birma naar een hoofdpostkantoor ( soms honderden kilometers verderop) waar het pakket in bijzijn van de douane wordt geopend, de waarde van de inhoud wordt vastgesteld en belasting over het in te voeren artikel wordt geheven.Indien de ontvanger bv. een mobieltje krijgt toegestuurd,krijgt hij bericht dat er een pakket in Mandalay voor hem klaar ligt.Dan kan hem dat nadat hij bv van woonplaats Kalaw naar Mandalay is gereisd nog een paar 100 dollar invoerrechten kosten.Meestal word een dergelijk pakket geweigerd. Een Birmese oplossing om “gezichtsverlies” van gever en ontvanger te voorkomen kan zijn om te zeggen dat pakket niet is aangekomen, wat in feite dan ook zo is. Het pakket blijft bij de ambtenaren liggen etc.

  • Roos

    Ik denk dat het meegeven aan een aardige Nederlander (en die zijn er) een makkelijkere oplossing is, vind je niet?

    Roos

  • Jasper

    Hallo!!

    Ik ga in juli, vind het geen probleem ze mee te nemen!

    Grts, Jasper

  • Roos

    He Jasper,

    Ik heb al een berichtje gehad van Martine en zij gaat in juni en wilt wel

    wat voor me mee nemen naar onze vrienden daar. Mocht je nog tips willen

    dan moet je me maar mailen. Weet ook nog wel een goede gids voor je, of ga

    je georganiseerd? Ik vond het een prachtig land en zou zo nog een keer willen.

    Roos.

  • Michelle

    Hoi Roos

    Nou, das mooi geregeld.

    In september wil ik wat verder Myanmar in. Waarom is jouw gids zo goed en beschikt hij over een auto en wat kost de gids?

    Alvast bedankt voor je antwoord:-)

  • Roos

    Stuur me even een mailtje op gaa.roza@planet.nl

    Roos.

  • Michelle

    ik heb een boekje van Dominicus en daar staat de kerk op pagina 85 in. het is m echt hoor! kijk anders eens bij de boekhandel volgende week:-)

    ik houd ermee op:-)