Weeshuis

  • paul4us

    Weet iemand misschien ergens in Myanmar een weeshuis te zitten. Ik zou daar graag een bezoek aan brengen, en eventueel benodigde spullen voor mee willen nemen. Wellicht hebben ze meer aan contanten, maar dat hoor ik dan ook graag.

    MVG,

    Paul

  • anna

    Beste Paul,

    volgens mij is er een weeshuis bij/aan het Inle-meer in Minethouk. Kijk eens op de website van “care for children” (www.careforchildren.nu)

    In Nyaung Shwe weten ze er vast ook meer van!

    groeten, Anna

  • dree goven

    Er is ook een katholiek weeshuis in Kentung gerund door plaatselijke vrijwilligers. De kinderen zijn overdag wel verdeeld over de scholen in de omtrek.

    dree goven

  • paul4us

    @ Dree Goven: Helaas ligt Kentung te ver buiten mijn route en kan ik dus geen bezoek brengen aan dit weeshuis.

    @ Anna: bedankt voor je reactie. Als ik op hun website kijk heb ik het idee dat dit weeshuis al aardig goed wordt gesponsord. Uiteraard kan dit nooit genoeg zijn. Dus ga ik er zeker langs! Maar wellicht weet nog iemand een weeshuis of kindertehuis welke net is opgestart of het uitsluitend van particuliere giften moet hebben. Ik denk dat een donatie daar dan nog beter tot zijn recht komt.

    MVG, Paul

  • Marianne

    Er zijn bij Inle nog meer weeshuizen. Vraag maar eens om je heen.

    Helaas moeten ze vaak de gedoneerde dollars weer afstaan aan mannetjes van de regering die echt wel weten waarom de westerlingen komen. Ook mooie spulletjes die goed te verkopen zijn verdwijnen op deze manier. Maar ja, ik denk dan maar dat alles wat overblijft welkom is. Probeer het in ieder geval zo onopzichtelijk mogelijk te doen. Succes!

  • Marcel De Leeuw

    Beste Paul,

    Ik ben al een tweetal keer in een weeshuis in Yangon geweest. Deze mensen hebben het verschrikkelijk moeilijk om de eindjes aan mekaar te knopen. De kinderen die daar verblijven zijn volgens mijn schatting tussen de 6 en 18 jaar (zowel jongens als meisjes)

    Indien gewenst kan ik het volledig adresen fotosen en telefoonnummer bezorgen. Een taxirit vanuit centrum Yangon naar het weeshuis kost ongeveer 7000 à 8000 Kyat. (dit is ongeveer 5 euro)

    De verantwoordelijken van het weeshuis hebben wel liefst dat de ‘buren’ niet zien dat westerlingen op bezoek komen. De laatste keer werd ik trouwens ontvangen in de privewoning van de verantwoordelijke.

    Wat ik meeneem naar het weeshuis: voornamelijk tweedehands kinderkleding (vooral jeans broeken zijn gegeerd), voor de grotere kinderen had ik enkele tweedehands horloges mee, een voetbal voor de jongens en snuisterijen voor de meisjes…… En dan de laatste keer had ik een broedkas mee en broedeieren van Belgische raskippen.

    U mag mij altijd kontakteren voor bijkomende inlichtingen.

  • paul4us

    Beste Marcel,

    Graag zou ik van dat weeshuis wel meer informatie willen ontvangen. Wellicht kunt u mij even een mail sturen met het adres en telefoonummer. Ook mooi zou zijn als u een emailadres heeft van de verantwoordelijke van het weeshuis. Mijn emaildres: p.a.beelen@hotmail.com

    Met vriendelijke groet,

    Paul Beelen

  • paul58

    Wij kwamen in de townships van Yangoon een weeshuis tegen met 12 kinderen uit de Chin state. Wij arriveerden op 1e kerstdag en toen was er werkelijk geen gram rijst, geen houtskool, helemaal niets meer aan eten in de bamboehut.

    Voor de komende dagen hebben we ze voorzien maar ze hebben dringend hulp nodig.

    Het beste kan je er met ee taxi heengaan en een gids en daar boodschappen voor ze doen. Zonder gids vindt je dit soort huizen niet, onze gids was Mr Jamal mr.jarnal@gmail.com.(ps vaak werkt de mail niet in Myanmar, dus heb geduld)

    phone 01-200450

  • michel22022@hotmail.com

    Hallo Marcel,

    Ik vertrek a.s. vrijdag naar Yangoon, en wil graag dat weeshuis bezoeken om wat af te geven, kun je mij een email sturen en wat meer informatie, eventueel ook over andere tehuizen.

    Met vriendelijke groet,

    michel

    michel22022@hotmail.com

  • riet snijders

    hallo,

    Ik vertrek op 5 januari 2013 naar Yangon en ik wil graag spullen willen geven aan het weeshuis.Kan je me hierover informeren?

    groeten Riet