wie geen malaria tabletten?

  • Rien

    Wie heeft recent in Birma gereisd en geen malariatabletten geslikt? Z|o ja hoe lang was je in Birma?

    Vrienden hebben zeer slechte ervaringen met de Malerone tabletten. Het schijn t dat 1 op de 10 mensen flink last krijgt van allerlei klachten zoals angstdromen, misselijkheid etc.

    Graag reactie.

  • Ada

    Bedoel je misschien Lariam tabletten? Ik heb zelf verschillende keren Malarone gebruikt zonder bijverschijnselen. De door jou genoemde bijverschijnselen horen volgens mij bij Lariam.

    Wij willen volgend jaar naar Birma en zijn ook geinterresseerd in ervaringen betreffende reizen door Birma en wel/geen malariapillen.

  • Margreet

    Ik ga al een aantal jaren naar Birma en slik altijd malerone heb daar nog nooit bijverschijnselen van gehad. En ja met name in de bergen en bij het Inle lake zijn de tabletten echt aan te raden omdat zodra het schemerig wordt de muggen te voorschijn komen.

  • anna

    men zegt dat je in de steden als Yangon en Mandalay geen malariatabletten hoeft te slikken, maar je komt meestal toch ook in gebieden daarbuiten. Boven 1500 mm schijnt het ook niet nodig te zijn. Ik ben meedere malen in Birma geweest voor 3 tot 4 weken en heb toch steeds Malarone ingenomen zonder enig probleem. Volgens mij bieden deze tabletten op het ogenblik de beste bescherming met de minste bijwerkingen. Ze zijn echter niet goedkoop, iets van 2,50 euro per stuk. Waarom zou je het risoco nemen om malaria op te lopen als er goede tabletten zijn? Vaak betaalt de ziektekostenverzekering ook een deel.

  • piet

    Hoi rien..

    ben dit jaar in maart voor drie weken in myanmar geweest.

    vanuit yangon met de trein naar nyaungshwe ( inle lake )

    vervolgens met de bus naar mandaly… toen per boot naar bagan…….vervolgens terug yangon.

    heb geen malariatabletten ingenomen.

    ik weet niet of er malaria heerst in chin state of sagaing division ( richting de grens india bangladesh )

    het is jou reis mocht je toch twijfelen ?? vraag dan informatie bij je huisarts.

    myanmar is echt een geweldig mooi land de mensen zijn super vriendelijk en behulpzaam.

  • Anneke

    Hè hè, eindelijlk gaan jullie ;)

  • Rolf

    Ben in Dec 2009 ruim 2 weken naar de “big 4” geweest - nergens malaria.

    Malaria komt altijd lokaal voor, vooral in afgelegen jungle gebieden en plaatsen met stilstaand water.

    Weinig muggen gezien; ook niet bij Inle lake. Ik hoorde dat er bij Kalaw wel wat malaria was.

    Als je niet gaat trekken hoef je je weinig zorgen te maken.

    m.vr.gr. Rolf

  • anna

    geen idee welke “big 4” je bedoelt !!!???

  • piet

    ben vaak in india geweest nooit malaria tabletten ingenomen gelukkig ging het altijd goed.

    begin dit jaar voor het eerst naar myanmar 3 weken gereisd zonder malaria tabletten ook dat ging gelukkig goed.

    dit wil niet zeggen dat jullie dit ook moeten doen. als je twijfelt ga dan even langs je huisarts voor informatie.

    informatie over myanmar welke ziektes je eventueel kunt oplopen…let wel eventueel ???

    aids is een groot gezondheids probleem geworden een kwart miljoen mensen hebben aids.

    cholera. kun je oplopen door contact te hebben met een persoon die inmiddels is besmet. of op plaatsen waar het onhygiènisch is.

    knokkelkoorst. veroorzaakt door aedes aegypti mug herkenbaar aan zijn poten zwart wit.knokkelkoorst kan voorkomen ?? langs de kust na de regentijd.

    diarree. door het eten van bv: bedorven levensmiddelen, vlees niet goed gebakken of gekookt,te lang gelegen groente,vooral bij de watermeloen,sla, of slecht gekoeld ijs.tip mocht je geen tabletten bij je hebben ?? 4 theelepels suiker of honing een halve theelepel zout mengen op 1 liter gekookt water.

    of dieet bananen,rijst, thee,cola.

    hepatitis ( reizen geelzucht ) kun je oplopen ? mondeling door besmet water en levensmiddelen. symptomen lijken op griep misselijkheid, overgeven.

    japanse encephalitis.zware hersenontsteking word overgedragen door muggen die s'avonds en s'nachts actief zijn vooral tijdens de regentijd, symtomen pas na 4 of 10 dagen last van koorst,hoofdpijn,last van nek, overgeven.

    lepra, jazeker het bestaat nog in myanmar.geen angst je word niet besmet.

    malaria de gevaarlijkste parasiet, als je bang bent het op te lopen ?? neem dan tabletten in, vraag informatie voor je vertrek.

    zelf kun je er voor zorgen dat de mug minder kans heeft door het dragen van lange broek T- shirt met lange mouwen,en vooral s'avonds sokken.

    polio,kun je krijgen mondeling besmet eten en water.

    hondsdolheid. na een beet of kras moet je meteen worden ingeènt. ( of voor vertrek laten inenten )

    tyhus, is na hipatitis a de meest frequente tropen ziekte word over gedragen salmonella typhi, symptomen.overgeven over zeven dagen hoge koorst,daarna misschien huid uitslag,diaree.

    het is niet de bedoeling om iedereen angstig te maken.maar het kan geen kwaad om je voor vertrek even goed te laten informeren…………….

    myanmar is echt een geweldig mooi land en de mensen zijn ongelooflijk vriendelijk

  • anna

    Via onderstaande link zie je een kaartje mbt het voorkomen van Malaria in Birma. Tamelijk veel rood, zo te zien !

    http://3.bp.blogspot.com/_wTsmGZbligE/SMFjF86MslI/AAAAAAAACpU/X5OGcPTvsMo/s1600-h/marl-strct.jpg