waar nieuwe dollars bestellen

  • klaas72

    Weet iemand een bank of instelling waar je nieuwe/schone dollars kunt bestellen?

    Heb de ING en Rabo al geprobeerd, maar deze kunnen hier geen garantie geven.

    Alvast bedankt.

  • Ada

    Ik heb ze bij GWK besteld, daar hebben ze dollars op voorraad en kan ik ze ter plekke bekijken. De ING verwees mij naar deze bank!! Ik haal de dollars donderdag op.

  • kiwi

    Wij hebben onze dollars besteld bij de ING en ze waren spilsplinternieuw.Geen garantie,maar we hebben nu 4 x bij hun een bestelling gedaan en geen enkele keer hadden we beschadigde biljetten.

  • Chris

    Groot voordeel van het GWK is dat je niet hoeft te bestellen. Ik ben er altijd gewoon heen gegaan en er was steeds genoeg voorraad. Moet ik wel erbij zeggen dat ik in een grote stad binnen de randstad woon en het een kleine moeite is even naar het station te gaan.

  • Ada

    Ik heb gisteren de dollars opgehaald, ik had even gebeld. Alles lag keurig voor me klaar in de biljetten die ik graag wilde hebben. Spiksplinternieuw. 7,50 euro aan kosten betaald.

    Helemaal tevreden.

  • Hapeetnl

    Bij de Rabobank krijg ik ook altijd hagelnieuwe dollars.

  • klaas72

    Even een korte terugkoppeling:

    Heb de dollars uiteindelijk bij de Rabobank besteld.

    Zoals Hapeetnl al aangaf, ze waren helemaal nieuw.

    Voordeel is ook dat de grootte van de gewenste biljetten kunt aangeven.

  • Rik

    Ik kreeg bij lokale ING, Rabobank en ABN AMRO te horen dat ze niet konden garanderen dat de dollars onberispelijk geleverd konden worden. Daarbij kan je ze daar alleen bestellen wanneer je er een betaal rekening hebt.

    Bij GWK was in eerste instantie dat ik via ING alleen tot een bepaald bedrag kon pinnen. ING heeft deze regels begrijpelijk aangescherpt. Is ook voor de veiligheid van de klant. Maar soms wel lastig.

    Uiteindelijk heb ik aan de balie van een groter ING kantoor wel het door mij gewenste bedrag in een keer kunnen opnemen. Daarbij kreeg ik een tegoedbon van 7,50 euro, zodat ik bij het wisselen bij GWK deze kosten niet zelf hoefde te betalen. Een mooie service van ING als tegemoetkoming, omdat zij zelf deze service niet (meer) kunnen leveren.

    Ook GWK dacht mee en was zeer behulpzaam.

    Advies: lees de regels van je bank omtrent aantal keren pinnen en betalen per dag en max hoogte bedrag met card in binnen- en buitenland. Dat scheelt verrassingen.

  • ikke

    Gewoon pinnen bij CB bank of goede euro biljetten meenemen. Zie ook mijn post hier: http://myanmar.startpagina.nl/prikbord/16113608/16127061/re-uitgave-in-birma#msg-16127061

  • JE

    Bij het proberen te pinnen in Mandalay wordt de pas ingeslikt om na een angstige minuut weer te worden uitgespuugd. Op het scherm van de CB bank komt de mededeling service not available.