Birma binnenkomen in Mandalay

  • Lianne

    Is het mogelijk om Birma binnen te komen (en te verlaten) via Mandalay?

    Ik zag nl op Air Asia dat ze momenteel vluchten aanbieden van Bangkok naar Mandalay en terug.

    Op de zoekfunctie van dit prikbord heb ik het niet terug kunnen vinden.

  • Rolf

    Lianne Schreef:

    ——————————————————-

    > Is het mogelijk om Birma binnen te komen via Mandalay?

    > Ik zag nl op Air Asia dat ze momenteel vluchten

    > aanbieden van Bangkok naar Mandalay en terug.

    Jazeker - vanaf oktober 2012 kan dat via Air Asia. Omdat dat dus nieuw is vindt

    je het nog niet terug maar als je kan boeken dan kan je ook vliegen ;-)

    Volgens mij is AAsia de enige die behalve op Yangon ook op Mandalay vliegt.

    Rolf

  • MPM

    Ik heb gehoord dat je vanuit Shanghai ook naar Mandalay kan vliegen, volgens mij met China Eastern Airlines.

    Monique

  • Mebi

    Ik heb wel eens gelezen dat je het land moet verlaten via dezelfde luchthaven dan waar je het land bent binnengekomen. Weet iemand of dat klopt aangezien wij ook hebben gezien dat air asia op zowel Yangon als op Mandalay vliegt. Dat scheelt een lange busreis of een binnenlandse vlucht.

  • Rolf

    Landsgrenzen: je moet het land verlaten via dezelfde GRENSPLAATS als waar je het land bent binnengekomen.

    Men kan je paspoort inhouden gedurende de tijd dat je in Birma reist.

    Luchthaven: Je kunt vliegen naar Yangon en vertrekken vanaf Mandalay airport, maar je kunt niet

    naar Yangon of Mandalay vliegen en via een landsgrens vertrekken. (Via een dure permit aangevraagd bij

    de MTT kon dit in het verleden soms wel… )

    Rolf.

  • lianne

    Ja, ik dacht ook dat het wel handig is en je flink wat tijd kunt besparen op deze manier. Nv Mandalay erin, en Yangon er uit of omgekeerd.

    Ik begrijp van Rolf dat het dus mogelijk is.

  • jean

    Ik bevestig voor zoveel als nodig het bericht van Rolf. Er wordt mij vandaag bevestigd dat ik vanaf oktober via Airasia kan boeken naar Yangon en terugkeren vanaf de luchthaven van Mandalay. Dit vereenvoudigt inderdaad mijn individueel reisprogramma.