kleding

  • Huub Jurgers

    LS

    Wij zijn van 3 t/m 24 november in Myanmar

    (Yangon-Mrauk U-Bagan-Monywa-Mandalay-Kalaw-Inle-Yangon)

    We zijn een beetje twijfelachtig over het punt:

    shorts/bermuda's dragen tijdens deze trip.

    Uiteraard weten we dat tempelbezoek etc. andere kleding vereist

    maar gewoon in het algemeen:

    Loop je erg voor gek in shorts en bermuda?

    Alvast bedankt

    Mvg

    HJ BoZ NL

  • JE

    Nee, voor gek loop je niet.Birmezen zijn zeer tolerant. Wel is het zo dat veel onverwachte gebeurtenissen ,die je interesse trekken een religieuse achtergrond hebben. Correcte kleding wordt dan zeer op prijs gesteld. Mensen zijn dan ook eerder bereid met je in contact te komen. Bij contacten met autoriteiten kun je het best keurig gekleed gaan als je iets gedaan moet krijgen,een permit of iets dergelijks. Aan het strand kun je alles dragen. Ik heb veel contact met Birmezen als ik in het land ben, ze stellen correcte kleding zeer op prijs als ik ergens met ze naar toe ga. Dat houdt in lange broek ,blouse. Slippers of sandalen zijn o.k. T shirts met korte mouw. Geen aanstootgevende teksten of afbeeldingen. Het dragen van een longyi door westerse mannen wordt over het algemeen wat lacherig bekeken. Vrouwen jurken tot aan knie, geen spaghettibandjes, liefst ook bovenarmen bedekt. Je kunt met ultrakort jurkje rondlopen,en een adembenemend decollete, er zal niet gauw iets gezegd worden, maar gefronst wordt er zeker.

  • ikke

    Hier hebben wij ook wat aan. Dank hiervoor. Maar Huub, ik heb gelezen dat Mrauk U gesloten zou zijn tot medio 2013. Wellicht voor de zekerheid even navragen bij je reisorganisatie of ambasade of dit klopt?