Boot van Mandalay naar Bagan

  • henk compen

    Hallo, heeft iemand ervaring met de bootverbinding Mandalay naar Bagan. Zijn dat grote boten en waar kun je die boeken en wat voor prijs kan ik verwachten?

    B.v.d. Henk

  • Ada

    Dag Henk,

    Wij hebben de boot vorig jaar in omgekeerde richting genomen. Een mooie tocht op een luxe boot. Ik meen me te herinneren dat we toen 30 dollar pp hebben betaald. We hebben de boot in Bagan geboekt. Vaak kunnen de hotels het wel voor je regelen.

    Succes!

    Ada

  • Annoek

    Voor meer informatie:

    Thorn Tree Travel Forum!

  • ikke

    Hier heb je hun website. Ik geloof dat wij 35 dollar hebben betaald. Wij vonden de tocht veel minder leuk dan de boot over Tonle Sap meer in Cambodja. Beetje saai eigenlijk.

    http://www.malikha-rivercruises.com/malikhariver/routes

  • lianne

    Hoi Ada,

    Dus we kunnen gewoon ter plekke iets regelen? Wij wilen waarschijnlijk ook van Bagan naar Mandalay, en we reizen in juli.

    We gaan het gewoon proberen, moet zeker lukken. Je zit er wel de hele dag op geloof ik he?

  • ikke

    Het is erg druk aan het worden in Myanmar. Juli is laag seizoen maar geen zekerheid dat de boot ook gaat of dat er plaats is. Ze willen nog wel eens iets annuleren. Onze vlucht was ook ineens geannuleerd.

  • marja

    Wij zijn vandaag terug gekomen van een prachtige vakantie in Myanmar. Maar een van de dingen die ons het meest is tegengevallen is die bewuste bootreis. De prijzen zijn in een maand echt heel hoog geworden,.. We betaalde 42 dollar en we zaten op een boot met plastic stoelen en rotanmeubels (zonder zitting). Het was een hele lange tocht van ruim 13 uur (zou 9 uur zijn).

    Wij vonden het ook erg saai. We vaarden veel midden op de rivier en je had daardoor weinig zicht op de kanten van de rivier.Nou hadden wij wel de pech dat het veel regende.Misschien dat het het anders mooier is…

    Inderdaad was Cambodja 100x leuker. Ik zou zeggen spaar je geld en ga lekker met de bus. Is ook veel comfortabeler.

  • Ronald

    Er is een tweede boot op die route in de vaart genomen, de Shwe Keinnery.

    Ik ging er mee begin december 12. Ongeveer 10 uur. 40 usd, geboekt in mijn hotel.

    Zie mijn verhaal daarover op

    http://rpdejavu.wordpress.com/2012/12/05/impressions-of-the-irrawaddy/