euro of dollar?

  • kittyeijnde@hotmail.com

    hallo,

    ik vetrek over 3 weken naar myanmar wat is op dit moment het beste om mee te nemen dollar of de euro?

    pinnen kan ook tegenwoordig maar is nog vrij nieuw allemaal dus neem ik liever cash mee.en kun je het beste 100

    dollar biljetten meenemen om te wisselen?

    alvast bedankt

  • ikke

    Neem wat dollars mee. In goede conditie. Je kan Euro's perfect wisselen in de banken en hotels tegen een goede waarde.

    Entree's moet je betalen in dollars. Is meest voordelig en veelal verplicht ook. Laat je niet te gek maken dat de dollars op en top ongekreukt etc zijn. Wij hebben enigszins gekreukelde dollars en euro's (glad gestreken ;-) ) gewisseld en de piekfijne allemaal weer mee terug genomen. Het moeten geen vodjes zijn want dan nemen ze die echt niet aan.

    Wanneer je hotels moet betalen is dit vaak ook in dollars. Het is dus hoe je gaat. Hotels vooraf geboekt of niet. Let wel op! Myanmar toerisme is booming maar bedden blijven achter. Prijzen stijgen als een gek door het gebrek eraan.

    Veel plezier. Wij zijn in november 2012 geweest en het erg leuk gehad.

  • kiwi

    Nu er alweer een half jaar verstreken is, sinds dit 1e bericht is verstuurd, wil ik graag weten hoe het wisselen van euro gaat?

  • anna

    Dollars heb je nodig om hotels, binnenlandse vluchten e.d. te betalen. je kunt nmm het best alleen euros mee naar Myanmar nemen en daar ter plaatse wisselen in dollars en kyats. gaat tegenwoordig heel gemakkelijk bij een bank tegen eeen goede koers. op de luchthaven is al een bank , maar ook in Yangon, Mandalay, Nyaung Shwe en Bagan.