Voor het eerst naar Myanmar graag jullie hulp

  • carine

    Voor het eerst naar Myanmar iedere hulp nemen we met grote dank aan .

    Ons kort voorstellen Carine en Lut ( 60 j:) ) maar we hebben heel wat reiservaring.

    Over een paar maanden gaan wij voor het eerst ( backpackend) naar Myanmar .

    We beseffen dat het regenseizoen is maar beroepshalve kan ik geen andere periode reizen.

    Kan er iemand ons helpen bij de reisroute ,

    We landen in Mandaley en 14 dagen later verlaten we Myanmar in Yangon.

    we zouden heel blij zijn als met hulp voor het invullen van de reisroute ,

    bv ;Mandalay , hoeveel dagen ? en wat moeten we zeker bezoeken

    Van Mandaly met de boot naar Bagan ? of een ander voorstel ?

    Hoeveel dagen in Bagan ?

    Bagan naar Inle meer ? Openbaar vervoer : Trein ? bus ? auto ?

    Indien mogelijk kunnen jullie de rest van de reisroute invullen ?

    Alle tips nemen we met grote dank aan , logie's vervoer, reisverhalen enz.

    Bij voorbaat voor elke reactie hartelijk dank

    carine

  • anna

    voor Mandalay en Bagan zou ik zeker ieder 4 dagen inplannen. Van Mandalay naar Bagan met de boot, van Bagan naar Inle met de bus ( heb daar zelf geen ervaring mee) en van Inle terug vliegen naar Yangon. Van daar uit kun je evt. nog excursies maken naar Bago en de Golden Rock. Ik weet niet hoe het reizen gaat in het regenseizoen. Ook niet hoe de situatie op het ogenblik is in Meiktila (op de route van Bagan naar Inle). Ik ga in oktober voor de 4e keer naar Birma maar was er in 2009 voor het laatst. Er is in de tussentijd wel e.e.a. veranderd !

    Actuelere reiservaringen kun je vinden op het forum van de Duitse website www.myanmar-guide.de. De (Duitse) reisgids van Stefan Loose is heel goed, maar ook die loopt al weer enigszins achter de feiten aan. Wel kun je op de website van Stefan Loose Travel Handbücher updates vinden van mensen die er onlangs zijn geweest.

    Informatie over de situatie in het land kun je ook vinden bij www.irrawaddy.org of www.mizzima.com (engelstalig).

    Hopelijk hebben jullie hier iets aan ! succes met de voorbereidingen!

    anna