Beschikbaarheid hostels in Mayanmar

  • Jan Eric Unger

    Wij willen in november naar Myanmar en reizen altijd op de bonnefooi. Ik hoor regelmatig verhalen dat het steeds lastiger is geworden om kamers in eenvoudige hostels te vinden. Ik kan dit me eigenlijk moeilijk voorstellen Je zou denken dat als de vraag stijgt daar oplossingen door mensen voor worden gevonden.

    Weet iemand of hem echt zo lastig is om ,eenvoudige kamers te vinden en mag je eigenliJk ook bij mensen thuis slapen?

    Al vast bedankt, Jan Eric

  • anna

    het is niet mogelijk om in Birma bij mensen thuis te overnachten. Er is een permit van de overheid nodig om buitenlanders te mogen herbergen.

  • Henk de Jong

    Het is voor buitenlanders met een toeristenvisum niet toegestaan om bij particulieren te overnachten.

    Uitzonderingen zijn overnachtingen in kloosters en bij bepaalde particulieren tijdens trekkings onder begeleiding van een Birmese gids (bijvoorbeeld tussen Kalaw en Inle Lake).

    Hotels hebben speciale toestemming nodig (licentie) voor het laten verblijven van buitenlanders. Niet alle hotels hebben zo'n licentie.

    Met een “social visa” mag je wel bij particulieren overnachten, maar een “gewone” toerist krijgt zo'n visum niet.

    Met vriendelijke groet,

    Henk de Jong

    Myanmar (Burma) - Photo Gallery