Paspoort zelf opsturen naar Berlijn voor visum

  • Matijs

    Heeft er iemand ervaring met zelf je paspoort sturen naar Berlijn voor visumaanvraag?

    Zoals ik het lees op hun website (http://www.botschaft-myanmar.de/4.html en de pdf Tourist Visa Form), kan je de formulieren + paspoort gewoon naar hun sturen, met cash geld en een retour enveloppe erin, en dan komt alles goed… Dit is namelijk wel een stuk goedkoper dan via de visumdienst…

    Vraag me wel af of dit veilig is? Je kunt het natuurlijk aangetekend sturen, maar sturen ze het ook aangetekend terug?

    Iemand hier ervaring mee?

  • anna

    Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar het schijnt prima te funktioneren, zoals te lezen is bij het forum van www.myanmar-guide.de. het duurt ongeveer 3 weken en als je op de retourenvelop vermeldt “EINSCHREIBEN” en voldoende geld meestuurt, komt het ook aangetekend terug. Dit alles volgens reizigers op bovengenoemd forum.

    Als je via Bangkok reist en daar een paar dagen tijd hebt, kun je het visum daar ook snel en goedkoop krijgen.

    Anna

  • JE

    Nadat het consulaat in Breda geen visa meer mocht afgeven heb ik steeds in Berlijn aangevraagd. De paspoorten zijn ondanks dat ik de kosten er voor betaalde nooit aangetekend terug gestuurd.Dat schijnt anders te zijn als je Duitse zegels met de waarde voor aantekenen meestuurt. Wel kwamen ze altijd terug aan. Het scheelt veel aan kosten om het zo te doen. Brussel kan natuurlijk ook. JE

  • lianne

    Ik heb onze paspoorten ook zelf opgestuurd naar Berlijn. Aangetekend verzonden (9,35 euro), en anderhalve week later de paspoorten voorzien van visum weer keurig aangetekend retour ontvangen.

    Je moet het geld (25 euro per persoon) vooraf overmaken naar de ambassade, ik had een screenprint bijgevoegd van de betaling.

    De 10 euro kontant die je erbij moet doen voor het terugsturen is per partij, niet per persoon dus!

    Link Visumformulier

  • Matijs

    Bedankt voor de info allemaal,

    Kon met iemand mee rijden ri. Brussel, dus heb het maar zelf aangevraagd in Brussel. Dat ging super simpel.

    Heb voor 3 man tegelijk aangevraagd, de ambassade ligt vlak bij de snelweg, je bent er echt zo, hoeft Brussel niet in en kunt voor de deur gratis parkeren… Dinsdag langsgegaan om aan te vragen, zouden vrijdag al klaar zijn, maar ben pas de woensdag daarna geweest omdat ik niet eerder kon. Beide keren nog geen 10 minuten binnen geweest.

    Totale kosten dus 25 euro pp, en benzine en tijd natuurlijk…

  • Rosa

    Een vriend van mij heeft dit gedaan eerder dit jaar en is helemaal goed gegaan. Had snel zijn paspoort weer terug.

    Gr. Rosa

  • conny verdult

    Op de site v.d. ambassade in Brussel staat dat je naast 2 foto's ook een foto op een schijfje moet meesturen. Is dat zo of begrijp ik het verkeerd?

  • gerardger

    Een visumaanvraag kan heel goed per post als je geen tijd hebt om het in persoon te regelen. Let wel dat je het altijd aangetekend doet zodat je honderd procent ervan verzekerd bent dat het aankomt. Of je het dan nu naar een consulaat in NL of het buitenland voor een visum verstuurt maakt dan niet meer uit. Let wel dat je altijd de voorwaarden van het visum aanvraag naleest. Een toeristenvisum kun je goed via de post regelen, een business visum moet je praktisch altijd in persoon aanvragen inclusief de papieren van het bedrijf waarvoor je gaat werken.

  • Lianne

    Ja hoor, het komt ook weer aangetekend terug!

    Wij hebben hier goede ervaringen mee, het bespaard je zowel tijd als een heleboel geld.

    Het is niet onveiliger als een visumburo, Die sturen het nl ook zelf op.

  • Rob

    Volgens mij verschillen de aanvraagformulieren nogal tussen berlijn en Brussel. Klopt Dat?

    Wat is her beste en wie heeft ervaring met die Formulieren?

    Dank