Paspoort zelf opsturen naar Berlijn voor visum

  • Matijs

    Heeft er iemand ervaring met zelf je paspoort sturen naar Berlijn voor visumaanvraag?

    Zoals ik het lees op hun website (http://www.botschaft-myanmar.de/4.html en de pdf Tourist Visa Form), kan je de formulieren + paspoort gewoon naar hun sturen, met cash geld en een retour enveloppe erin, en dan komt alles goed… Dit is namelijk wel een stuk goedkoper dan via de visumdienst…

    Vraag me wel af of dit veilig is? Je kunt het natuurlijk aangetekend sturen, maar sturen ze het ook aangetekend terug?

    Iemand hier ervaring mee?

  • anna

    Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar het schijnt prima te funktioneren, zoals te lezen is bij het forum van www.myanmar-guide.de. het duurt ongeveer 3 weken en als je op de retourenvelop vermeldt “EINSCHREIBEN” en voldoende geld meestuurt, komt het ook aangetekend terug. Dit alles volgens reizigers op bovengenoemd forum.

    Als je via Bangkok reist en daar een paar dagen tijd hebt, kun je het visum daar ook snel en goedkoop krijgen.

    Anna

  • JE

    Nadat het consulaat in Breda geen visa meer mocht afgeven heb ik steeds in Berlijn aangevraagd. De paspoorten zijn ondanks dat ik de kosten er voor betaalde nooit aangetekend terug gestuurd.Dat schijnt anders te zijn als je Duitse zegels met de waarde voor aantekenen meestuurt. Wel kwamen ze altijd terug aan. Het scheelt veel aan kosten om het zo te doen. Brussel kan natuurlijk ook. JE

  • lianne

    Ik heb onze paspoorten ook zelf opgestuurd naar Berlijn. Aangetekend verzonden (9,35 euro), en anderhalve week later de paspoorten voorzien van visum weer keurig aangetekend retour ontvangen.

    Je moet het geld (25 euro per persoon) vooraf overmaken naar de ambassade, ik had een screenprint bijgevoegd van de betaling.

    De 10 euro kontant die je erbij moet doen voor het terugsturen is per partij, niet per persoon dus!

    Link Visumformulier

  • Matijs

    Bedankt voor de info allemaal,