Western Union

  • henkw

    klopt het dat sinds eind vorig jaar geld naar Myanmar kan worden overgemaakt via Western Union ? Heeft iemand daar al ervaring mee ? Het zou het sturen van donorgelden een stuk makkelijker maken.

  • Henk de Jong

    Bij een Western Union agent kan ik probleemloos geld overmaken naar iemand in Myanmar.

    Via internet (on-line) met een credit-card geeft het mij vaak problemen.

    Eerst moet ik mijn credit-card maatschappij bellen dat ik wil betalen aan Western Union, anders wordt de betaling door de credit-card maatschappij tegengehouden. Vervolgens accepteert Western Union de transfer naar Myanmar niet. Je betaalt dan welliswaar niets, maar een nadeel is wel dat er een aantal dagen een “reservering” op je credit-card blijft staan, waardoor je die dagen niet je maximale credit-card bestedingsruimte hebt.

    Myanmar (Burma) - Photo Gallery

  • henkw

    dank voor je reactie; we gaan het proberen. Overigens heb ik vergelijkbare ervaring met geld overmaken via WU naar Nepal; veel handiger is het contant af te betalen bij een WU-kantoortje.

  • gerardger

    Strikt genomen is het mogelijk om geld naar iedere bank wereldwijd via Western Union een bedrag over te maken. Toch hangt het van de methode van werken per land af of het werkelijk sneller verloopt. Het is dus voor alsnog een afweging om het af te laten halen bij de bank of dat het rechtstreeks op een tegenrekening wordt overgemaakt.