Myanmar is zoveel groter en mooier

  • Kees

    Hallo ‘mede reizigers’,

    Gaat deze site nog over iets anders dan malarone en auto met chauffeur?? Malarone is nergens voor nodig en een auto met chauffeur zorgt juist NIET voor contact met lokale bevolking. Stap toch gewoon in de trein en boot! ‘Mee werken aan het regime’ doe je zodra je de weg gebruikt net zo goed….

    Enne, het land is zoveel mooier en groter en interessanter dan alleen het rondje yangon, Madalay, bagan en Inle….

    Ooit was deze site nog een plek waar je waardevolle info kon uit wisselen. Hoe safe en georganiseerd wil men het nu hebben….? Blijf lekker in Thailand met zijn allen, of in spanje voor mijn part.

  • anna

    Laat iedereen toch lekker zelf uitmaken op welke manier ze willen reizen en waarheen ! Wie ben jij om te zeggen dat men maar in Spanje of Thailand moet blijven!

  • Rolf

    Beste Kees,

    Helemaal eens met die Malarone - nergens voor nodig behalve voor de winst van sommige farma bedrijven.

    En over het waardevolle info uitwisselen - waarom niet wat interessante suggesties gedaan:

    B.v. Moulmein, Pyay en Taungoo zijn ook vrij makkelijk te bereizen, met de bus zelfs.

    Groeten, Rolf.

  • heidi

    Hallo Kees,

    Bedankt voor de info, las hier idd veel malerone en chauffeurs.

    Hier staat stap lekker in de trein en boot. Yes, hier lees ik dat het geen probleem is.

    Maar nog wel een vraag is het mogelijk om bij aankomst op het vliegveld een visum te regelen, ipv hier in NL via de ambassade.

    Regel het liefst alles in het land zelf. behalve het vliegticket dan.

  • lieneke

    Wij willen Myamar op de fiets verkennen. Kun je me wat tips geven om buiten de gebaande paden te fietsen en niet het toeristische rondje te doen?

  • anna

    Myanmar is niet bepaald een “fietsland” !!

  • Rolf

    Beste lieneke,

    Myanmar is zo groot dat de meeste mensen lokaal vliegen. Maar als jullie van lange afstanden houden heeft b.v. Crazy Guy on a bike wel tips.

    Hier meer fiets-links en lokaal fietsen rond Inle : http://bytelife.altervista.org/inlelake.htm

    Ik zou in het droge seizoen gaan.

    Groeten, Rolf