gemiddelde kosten overnachtingen

  • Aquila

    Ik lees op verschillende plekken dat overnachtingen in Birma aan de dure kant zouden zijn, en dat het uberhaupt lastig is om geschikte accomodatie te vinden. Is dat waar? Hoe verhouden de prijzen zich in verhouding met bv Thailand en/of India voor een mid-range overnachting?

  • anna

    Wij betaalden afgelopen oktober van 30 dollar in een eenvoudig guesthouse tot 178 dollar in een luxe hotel per kamer per nacht. Gemiddeld ongeveer 60 tot 65 dollar.

  • lianne

    Wij betaalden tussen de 10$ en 80$ voor een triple.

    Die kamer van 10$ (Golden Kalaw Inn) was echt geen aanrader.

    De kamer van 80$ (Mandalay City hotel) was daarintegen verschrikkelijk overpriced.

    Bij de roomprices zit altijd een ontbijt in Myanmar, dus dat is wel fijn.Ik zou zeggen dat je voor rond de 30$ een fijne kamer kunt krijgen in een guesthouse voor 2 personen incl ontbijt, en soms zelfs wel goedkoper.

    Op onze website staan guesthouse reports van Birma, met foto\s en prijzen er bij van afgelopen zomer. Ik zou zeggen neem gerust een kijkje!

    Ook het webalbum van Birma is nu bijna af!

    Bosch Vertrekt

  • peter

    Hoi aquila

    Helaas wordt het land overspoeld met goudzoekers en investeerders hotelprijzen zijn voor hun niet belangrijk alleen maar money… money

    de hoteleigenaren maken onderling afspraken over de prijzen het komt hun ook goed uit omdat myanmar wordt overspoeld door massatoerisme

    als je geluk hebt kun je misschien terecht in een hotel of guesthouse voor 50 $ alles is overpriced

    de meeste onder ons riepen toch we willen democratie in myanmar

    bedank Aung San Suu Kyi maar voor dit alles en vergeet niet dit is pas het begin van al de ellende.

  • anna

    Afgezien van enkele toeristische trekpleisters, wordt Myanmar bepaald nog niet “overspoeld met massatoerisme” ! Ik heb onlangs weer een paar weken door het land gereisd en was op vele plaatsen de enige toerist!

  • Anneke

    Hoi Aquila,

    DE OVERNACHTINGEN ZIJN INDERDAAD DUUR, ZEKER ALS JE VERGELIJKT MET LAOS OF THAILAND.

    MAAR JE KUNT OVERAL WEL ACCOMMODATIE VINDEN HOOR. ALS JE DOORGEEFT WAAR JE NAAR TOE WILT KAN IK JE WAT ADRESJES GEVEN.

    DE PRIJZEN VARIEERDEN BIJ ONS VAN € 35,- TOT € 50,- VOOR 2 PERSONEN.

  • Henk de Jong

    peter Schreef:

    ——————————————————-

    > de meeste onder ons riepen toch we willen

    > democratie in myanmar

    > bedank Aung San Suu Kyi maar voor dit alles en

    > vergeet niet dit is pas het begin van al de

    > ellende.

    Prijzen in Birma zijn het gevolg van vraag en aanbod.

    Niemand verplicht jou om naar Birma te gaan. Het kunnen bezoeken van Birma is geen recht. Je bent er slechts te gast.

    't Komt ook wel erg koloniaal over om een volk de democratie niet te gunnen, zodat je het land goedkoop kunt blijven bezoeken.

  • jettekemikkok@gmail.com

    Wij zijn juist terug van een rondreis van 4 weken doorMyanmar. Voor een kamer met ontbijt voor ons tweetjes betaalden we tussen de 24 en 55 dollar per nacht. Maar lekker eten doe je voor 3 a 4 dollar dus het blijft heel betaalbaar. De prijzen zijn niet altijd in overeenstemming met hetgeen je ervoor geleverd krijgt. Maar ach wie daarom maalt in dit bijzondere land moet niet gaan.