auto met chauffeur

• leonie

Hoi allemaal,

In februari gaan ik en mijn vriend naar myanmar, jammer genoeg maar voor twee weken. Omdat we maar zo kort er zijn wij bezig om een auto met chauffeur te regelen. Nu hebben in via het internet iemand die voor het onderstaande programma 600 dollar voor een auto met airco en incl. tol, wegenbelasting, benzine en zijn service als gids. Heeft iemand ervaring wat dit zou moeten kosten?

Arrival.Yangon (Sightseeing).

Yangon - Bago - Golden Rock.

Golden Rock - Taungoo.

Taungoo - Kalaw - Inle.

Inle

Inle - Pindaya - Mandalay.

Mandalay - Mingun - Mandalay Hill.

Mandalay - Ava - Sagaing - U Pein Bridge.

Mandalay - Bagan.

Bagan (Sightseeing).

Bagan (Sightseeing).

Bagan - Popa - Pyay.

Pyay - Yangon.

verder zijn wij ook zeer nieuwsgierig naar wat de overige verblijfskosten zijn. We blijven slapen in guesthouses en eten in eenvoudige restaurant of het guesthouse zelf. Verder zullen wij gewoon de toeristische attractie gaan bekijken.

bedankt alvast Leonie en Peter

• Michelle

usd 600 is in Myanmar een vermogen. Er zitten een paar sightseeingdagen in je reis, die dus qua vervoer niet veel hoeven te kosten. En dan zit je op ruim usd 50 per dag.

Ik heb weleens ergens gelezen dat iemand uit Breda de rit voor usd 400 had afgesloten via een bemiddelaar in Yangon. Die kom je ongetwijfeld tegen. Achteraf had het volgens hem rechtstreeks voor 350 usd gekund. Misschien leestie dit wel, kan die even reageren

Als je aankomt in Yangon zijn er genoeg aanbieders, die deze rit voor je willen doen. Na de douane zijn zij de eersten die je tegenkomt.

Dus als je het geduld kunt opbrengen………Maar usd 600 is gewoon erg veel geld voor Myanmar. Voor deze rit te veel gevraagd. Probeer er gewoon via internet usd 200 af te halen. Als het dan een redelijk nieuwe auto is dan zou ik het pas doen.

Eten hoeft niet meer dan een paar usd per dag te kosten.

En een guesthouse zonder airco hoeft niet meer dan 4 usd per dag te kosten.

Het prijsniveau ligt een beetje op het niveau van Laos.

Zeg er dus wel bij “hoeft niet” want ik red het daarvoor niet.

het is overigens een hele mooie reis die jullie gaan maken. het is wel wat aan de korte kant maar je gaat tenminste……

• Luuk Arens

Hoi,

Wij zijn ook van plan om naar Myanmar te gaan, maar dan in november. Wij zijn ook op zoek naar een auto met chauffeur. Zou je ons misschien het email- of internetadres kunnen geven van deze persoon?

Alvast bedankt!

Luuk

• ron

De eerste keer dat wij in dit land waren drie jaar geleden betaalde wij dertig dollar per dag.

We zijn toen 14 dagen op pad geweest en het was echt geweldig.

Maar als je in November gaat ga dan naar de fullmoon feesten in Taungy dat is echt geweldig neem wel je foto en of je videocamera mee.

veel plezier in dit mooie land met z`n vriendelijke bevolking.

• Luuk

Hallo Ron,

Bedankt voor je reactie.We zijn nu aan het proberen een minibusje te regelen. Wij vliegen helaas pas op 12 november naar Myanmar en dat is het vollemaanfestijn alweer afgelopen…

Denk je dat Yangon, Bagan en strand te veel is voor 1 week?

Groet,

Luuk ron schreef:

>

> De eerste keer dat wij in dit land waren drie jaar geleden

> betaalde wij dertig dollar per dag.

> We zijn toen 14 dagen op pad geweest en het was echt geweldig.

> Maar als je in November gaat ga dan naar de fullmoon feesten

> in Taungy dat is echt geweldig neem wel je foto en of je

> videocamera mee.

>

> veel plezier in dit mooie land met z`n vriendelijke bevolking.

• ron

Ja dat wordt dan werkelijk een behoorlijke race want vorig jaar zijn we naar het strand geweest en daar reden we 6 uur over (Chaugnta beach)

Twee jaar daarvoor deden we er ongeveer twee dagen over om van Yangon naar Bagan te rijden met een huur auto.

Als je maar een week hebt is vliegen misschien wel een idee.

Wij zijn nu twee keer drie weken in Myanmar geweest en je moet er echt geen haast hebben om er een eind te reizen.

als je nog meer wilt weten mail gerust

ron

• ansvandooren

wij zijn van 19 nov. tot 16 december in Birma geweest, met z'n vieren rondgereisd in in minibusje met airco en gids en chauffeur. Inclusief werkelijk àlles (overal 1e klas hotels) behalve avondeten) voor 1350 euro pp. We vonden het een geweldige reis, waarbij werkelijk alles, maar dan ook alles tot in de puntjes geregeld was. Onze gids was Mr. Jamal en chauffeur Mr Thein Maung, werkelijk een geweldig team!

Als je maar 2 weken gaat, zou ik idd wel enkele trajecten vliegen ipv rijden! (Bagan-Yangon bijvoorbeeld. De Golden Rock zou ik overslaan, want die staat volgens mij nog steeds in de steigers en je ziet er dus niks van! Bovendien werden we op de weg naar beneden (in de trucks) gechanteerd en moesten we veel meer dan de normale prijs betalen, anders lieten ze gewoon de hele truck staan!

Voor informatie over Birma en over onze gids kun je mailen naar Jan en Patricia Hengelmolen, Rotterdam (jhengelmolen@hotmail.com). Die weten waar hij te bereiken is. (Hij werkt nl sinds kort bij een andere baas)!

Heel veel plezier in dit prachtige land met zijn lieve mensen!

• ans

De mensen die voor 400,- rondgereisd zijn in Birma waren de Traveljunkies. Ik geloof zoiets als www.traveljunkies.nl. Ook op de startpagina van Myanmar te vinden volgens mij. Wij hadden ook een gids en chauffeur van dezelfde organisatie (Thine Kha Zin of zoiets) : Mr. Jamal. Echt een aanrader!! Mr. Jamal schijnt vaak te vinden te zijn in de buurt van de Sule pagoda.

Succes en een goede reis!

• Lore

One or two to remebmer, that is.