motortje huren?

• Tako

hallo,

Deze zomer ga ik samen met mijn vriendin en een goede vriend 3 weken naar Myanmar. De tickets van Bangkok naar Yangon zijn reeds geboekt voor omgerekend 46 euro p.p (retour, Air Asia, incl. tax). Een goed begin!

Wij vinden het altijd een avontuur en een behoorlijke uitdaging om met een brommertje (meestal 100cc of 110cc HONDA WAVE- achtige apparaten) door Azie te crossen. Maar ik heb mij suf gezocht naar goede info over de mogelijkheden om in Myanmar zelf een motortje te huren en het land te verkennen. Kan iemand mij hier misschien meer over vertellen?

Met zeer slechte wegen in bijvoorbeeld noord/west Vietnam hebben we veel ervaring, dus dat is ons ‘probleem’. Ik begrijp dat er veel toeristen een auto met chauffeur huren voor een bepaalde tijd, maar dan zit je vele uren ‘opgescheept’ met een wildvreemde. Wij willen het liefst profiteren van de vrijheid die een scooter/brommer/motor te bieden heeft.

Benieuwd of iemand info heeft……..

groetjes,

Tako

Bavel

• osbiker

Hoi geweldig idee wij gaan over twee maanden met de motor een rondje gouden driehoek doen.

Voor info zou je dit eens aan Marco Brand van Motortrails kunnen vragen hij is hierin heel erg behulpzaam.

info@motortrails.nl

Suuk6

Oscar

• Sandra

Ik heb in november een motortje (110 cc) gehuurd in Hsipaw voor 2 dagen. Maar ik denk dat het ook langer zou kunnen. Vraag wel goed rond, er werd ons afgeraden bepaalde wegen in te gaan omdat daar “rebellen” zouden kunnen zijn, of politie die nu in oude legerkampen van de Shan State Army zitten. We werden voor beiden gewaarschuwd, omdat motoren erg in trek zijn en geld opleveren. Het motortje hebben wij gehuurd bij het Nham Khae Mao Guest House en wij hebben ervan genoten om zo lekker rond te rijden!

Succes!

Sandra

• Tako

hallo Sandra,

Bedankt voor deze nuttige info. Kun je nog iets zeggen over de huurprijs?

• Sandra

Beetje laat misschien, maar wellicht heb je er nog wat aan. Huurprijs stelde niet veel voor, volgens mij rond de 10 dollar, weet het niet precies meer.

Succes en groeten, Sandra

• Bob

Hoi Tako,

Ik ben net terug van 8 weken Myanmar en heb ook zoveel mogelijk geprobeerd brommertjes te huren. Officieel is het niet toegestaan dus je bent per plaats steeds afhankelijk van particulieren of guesthouses. Verzekeringen e.d. bestaan (uiteraard) niet dus alles op eigen risico. In Bagan & Inle zijn geen brommers te huur (ik heb ze in ieder geval ondanks veel vragen niet kunnen vinden), in o.a. Hsipaw, Bago en Myitkhina wel. Meerdaagse reizen per brommer is onmogelijk.