Hallo
Wie kan mij een indicatie geven wat je ongeveer per week kwijt bent in Myamar als je het gemiddeld doet. Slapen lekker eten een biertje en normaal schoon hotel
Groeten
Osbiker
Het ligt er een beetje aan of je alleen reist of met zijn 2'en (dan ben je p.p. minder kwijt voor een kamer. Maar ik denk dat als je “gemiddeld leeft” je met 30 dollar per dag uit moet komen. En dan doe je dus niet low budget, maar normaal.
Gemiddeld hotel 12 -20 dollar
Eten: 5 dollar - 10 dollar voor hele dag
Dan houdt je nog over voor openbaar vervoer en entreegelden.
Ga je vliegen, of huur je langere tijd auto met chauffeur, dan moet je op meer rekenen.
groetjes Sandra
Nou ik vind zelfs in Birma 30 USD per dag voor logies en eten en drinken en vervoer wel heel erg low budget! Een gemiddeld hotel kost door de bank genomen (kleine dorpen niet meegerekend) toch gauw 25-35 USD. Eten en drinken 5-10 USD dollar. Vervoer - ligt er een beetje aan of je veel loopt - 5 USD per dag in een stad als Yangon.
Ik zou voor 2 personen uitgaan van 55 USD en voor 1 persoon 45 USD per dag. Per week dus respectievelijk 385 of 315 USD en dan hou je het heel eenvoudig en basic. Er is dan geen ruimte om iets leuks te kopen of om een keer extra lekker uit eten te gaan of wat dan ook.
Ik zelf reken voor mij alleen ca. 100-125 USD per dag, maar dan kom ik wel bepakt en bezakt terug in Chiang Mai Ik heb hier veel Birmese vrienden dus de verlanglijstjes liegen er niet om.
Mijn huidige hotel in Yangon, het Central schuin t.o. de Boyoke Aung San Market, kost me 30 USD (en dat is echt niet super de luxe), aan eten en drinken geef ik overdag weinig uit (7.000 kyats misschien) en 's avonds wat meer incl. een paar biertjes 10-12.000 kyats gemiddeld. Vervoer 4-5.000 kyats - ik loop in Yangon zo weinig mogelijk.
Vaak heb ik ook nog een tijdelijk ingehuurde bediende die krijgt 10.000 kyats per dag plus eten en drinken en een presentje zo nu en dan. Hij meldt zich ‘s morgens om een uur of 10 en gaat weer weg ’s avonds na het eten om een uur of 8-9. Dat lijkt veel geld, maar die bespaart me ook heel veel kosten! Hij doet wat kleine boodschappen, wisselt geld, loodst me snel door de stad, breng me precies waar ik heen wil (ook al weet ik zelf niet waar ik iets kan vinden). etc. Verder ben ik dat in Thailand ook gewend vandaar.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?