tours

• Carmen

Ik vertrek in juli voor 3 weken naar thailand om vervolgens 3 weken door Myanmar te trekken. Ik ga in mijn eentje. Hebben er veel mensen ervaring met het alleen reizen door myanmar?

Nu zat ik te denken dat als het alleen reizen niet bevalt ik toch misschien een tour (met een groep)kan gaan doen. Nu vroeg ik me af of er in myanmar zelf nog veel tours te boeken zijn? of moet dit allemaal al vroeg van te voren geboekt zijn?

Carmen

• Michelle

Hoi Carmen

Ik ben in september alleen naar Yangon en Baga geweest. In mijn eentje. Yangon en Baga is natuurlijk niet zo gek ver reizen. Ik wilde gewoon eens van Myanmar proeven. Op het laatste moment heb ik het er even tussen gefrommeld.

Dat is me zo goed bevallen dat ik dit jaar in september terugga om zoveel als mogelijk te gaan bekijken. En dat vind ik het prettigste om alleen te doen. Je weet dat je in dit soort landen echter nooit alleen bent. Je komt van alles tegen.

Een groepsreis kan erg leuk zijn. Maar dat kan ook tegenvallen.

Als je alleen reist ben je toch maar lekker eigen baasje en als je ergens bent en het bevalt je dan blijf je er wat langer als je dat wilt.

Het is me niet opgevallen dat je in Myanmar tourtjes bij een reisburo kunt boeken. Maar het zou best kunnen. Misschien dat anderen daar een antwoord op weten. Maar vervoer, trein bus vliegtuig boot, kun je altijd boeken. En taxis zijn er in overvloed.

• Mascha

Linkje

Nog een linkje

• Carmen

Dank je wel…

Ik vind alleen reizen inderdaad ook prettig omdat je dan zelf kunt beslissen hoe en wat je gaat doen.

Ik laat het gewoon allemaal lekker op me afkomen en dan zal het vast wel goed komen.

iig bedankt voor de reacties.

Carmen

• henk

wellicht wat laat maar ter aanvulling: er zijn in Yangon en in Mandalay reisbureau's die desgewenst best e.e.a. kunnen organiseren. Vooral als je ter plaatse afspraken wilt maken of iets wil reserveren en bang bent dat men je alleen in het Birmaans te woord kan staan, is hun hulp heel prettig.

groetjes

HenkCarmen schreef:

>

> Dank je wel…

> Ik vind alleen reizen inderdaad ook prettig omdat je dan zelf

> kunt beslissen hoe en wat je gaat doen.

> Ik laat het gewoon allemaal lekker op me afkomen en dan zal

> het vast wel goed komen.

> iig bedankt voor de reacties.

>

> Carmen

• Cornelis

Voor een vrouw alleen is het reizen in Birma goed te doen. Ik heb een Amerikaanse ontmoet - wel met veel reiservaring - die in haar uppie door Azie reisde. Zij was nergens lastig gevallen of wat dan ook. Ook Birma is heel relaxed en veilig (dankzij het strenge regime?). De mensen zijn nergens zo aardig en behulpzaam als hier. Ik was er erg van onder de indruk.

Er zijn plenty reisburo's die alles voor je kunnen regelen. In Rangoon bv Yeti tours, recht tegenover de overdekte centrale markt.

Veel plezier!

• André

Hey Carmen,

Ik heb goede ervaring met www.uniteam-travel-myanmar.com .

Zijn een stel jonge (duitse) mensen, die je op maat naar jouw wens helpen me tje reis door Myanmar…

Grtz.

André

Carmen schreef:

>

> Ik vertrek in juli voor 3 weken naar thailand om vervolgens 3

> weken door Myanmar te trekken. Ik ga in mijn eentje. Hebben

> er veel mensen ervaring met het alleen reizen door myanmar?

> Nu zat ik te denken dat als het alleen reizen niet bevalt ik

> toch misschien een tour (met een groep)kan gaan doen. Nu

> vroeg ik me af of er in myanmar zelf nog veel tours te boeken

> zijn? of moet dit allemaal al vroeg van te voren geboekt zijn?

>

> Carmen