Ik ben het niet eens met de opmerking dat het eten 's morgens wordt bereid en dan de hele dag maar staat. Dat zal wel voorkomen, maar ik ken tig restaurants in Yangon en elders (Mandalay, Meiktila, Tatkon etc.) waar de hele dag door gekookt wordt en dat zijn bepaald geen toeristen restaurants! Je bent er eerder zelf een bezienswaardigheid.
Lion World (hoek Anyawatha Road en Schwedagon Pagoda Road op de eerste etage) in Yangon is er een van. Je eet daar al vanaf 300-400 kyats en prima. Grote porties en heel smakelijk bereid en ik ben er nog nooit ziek van geworden! Voor 2000-3000 kyats heb je daar echt een zeer luxe maaltijd! Maar zo zijn er tientallen, groot en klein.
Chinees eten in China Town in 'Yangon is ook uit de kunst. Dat zijn doorgaans kleine restaurants - echte familiebedrijven - waar het eten meer dan voortreffelijk is en zeer authentiek Chinees. Probeer Hong Lau Lau maar eens (416-418 Strand Road, Latha, Yangon). Een uitgebreid menu voor 2 personen met een stuk of 6-7 gerechten kost met een drankje er bij daar zo 10.000-15.000 kyats (nu ca. 6-9 Euro). Ales wordt vers per bestelling bereid zelfs de noodles en de dimsum! Heel leuk om de kok bezig te zien met het trekken van de noodles! Dus wel even wachten soms.
PS Groepsreizen brengen hun gasten meestal niet naar deze plaatsen. Ze zullen daar wel geen commissie vangen!