bejaarde huis in Mingun

• Roos

Ik ben een aantal jaren geleden zo'n 4 weken door Myanmar aan het trekken geweest, een prachtig land met vreselijk aardige mensen. In Mingun ben ik in een bejaardenhuis geweest met zo'n 100 bewoners op 4 zalen en 1 verpleegkundige. Er zijn wel een aantal vrijwilligers die helpen maar echt veel is dat. Het is een huis voor mensen die geen familie hebben. Ik werk zelf in de beveiliging maar doe dat in en verzorgingstehuis van 13 etages in Rotterdam. Weet zeker dat er voldoende mensen wel een blouse, jurk, stukje, zeep willen geven aan deze mensen maar mijn probleem is hoe ik het in Mingun moet krijgen. Ik ben al op zoek geweest op het internet naar hulp organisaties die me kunnen helpen maar tot nu toe zonder succes. Misschien lukt het om via deze startpagina wel een weg te vinden.

Roos

• Anneke

Reisorganisatie Summum heeft dit bejaardenhuis opgenomen in hun programma. In veel landen ondersteunen ze een project en dit is hun onderdeel in Birma. Probeer het eens via hun. Als het niet lukt laat het dan ook even weten op dit forum. Succes!

• Roos

He Anneke,

Bedankt voor je reactie. Ik heb Summum net een e-mail gestuurd en ik laat je weten als ik er een reactie op krijg. Ik hoop echt dat ik iets kan doen voor deze mensen. Heb al wel een keer een reactie gekregen van en organisatie die Birmese vluchtelingen in Thailand hielp maar ik heb hem toen uitgelegd dat een stukje van mijn hart in Myanmar is gebleven en dat er overal ter wereld prachtige organisaties zijn maar dat ik graag iets voor dit huis in Mingun wil doen.

Roos.

• henri

de suggestie van Anneke levert je hopelijk wat op. Zelf heb ik in het verleden enkele keren geprobeerd pakketjes per post naar Birma te sturen, ook aangetekend. Er is echter nooit iets aangekomen. Dat doe ik dus niet meer. Als Summum niet kan helpen kun je nog proberen iemand te vinden die ter plaatse iets wil afgeven. Maar ook ik ben wel benieuwd hoe Summum de hulp heeft georganiseerd.

• Roos

Ik heb Summum al twee keer een mail gestuurd maar heb geen reactie gekregen.

Vind het wel een beetje slordig, een mailtje is zo gestuurd. Misschien weet iemand nog een andere manier behalve het mail adres wat ik heb (info@summum.nl) om met ze in contact te komen.

• Anneke

Dat is inderdaad niet netjes van hun. Ze hebben ook een telefoonnummer volgens mij maar ik weet niet of je daar iets mee op schiet. Dat is vaak speciaal voor vragen over reizen. Probeer het anders eens via hun forum bij Azië. Misschien zijn er wel mensen die een reis naar Birma hebben geboekt en wat mee willen nemen. Ze gaan er n.l. toch langs want dat zit bij de reis in.

• Roos

Ik heb al eerder foto's en pas gleden ook 2 T-shirts aan iemand die ik via dit forum leerde kennen mee gegeven voor mensen die we op onze trip hebben leren kennen. Maar eigenlijk hoop ik op een reactie van iemand die me kan helpen om veel kleding en toiletartikelen voor dat huis met bejaarden mee te nemen. Ik heb ook al gemaild naar ZOA maar die konden ook niets voor me doen. Misschien weet iemand of er een organisatie is die ook daadwerkelijk in Myanmar zelf werk verricht.