Dodenspoorlijn

• Marcel

Kan iemand mij vertellen of het tegenwoordig nog mogelijk is Myanmar te bereiken middels de beruchte Dodenspoorlijn?

• Michelle

Niet mogelijk

• Marcel

Klopt het ook dat het helemaal niet mogelijk is Myanmar over land binnen te gaan?

• Michelle

Voor zover mij bekend kun je er alleen met een vliegtuig komen.

Maar ik heb ook weleens gelezen dat er 1 grensovergang schijnt te zijn. Wellicht dat anderen dit weten.

• JE

Bij Ranong Thailand en bij Kentung kun je over land naar binnen. Je krijgt echter maar toestemming om een klein gebied rond deze plaatsen te bezoeken en geen toestemming om verder te reizen.

• Marcel

Als je vanuit Bangkok op Myanmar vliegt kun je wel het hele land bezoeken?

• marc

Hoi Marcel,

Er zijn restricted areas.

Ze willen geen pottekijkers.

Groetjes,

Marc

• Michelle

Marcel

Houd je nu gewoon aan de normale toeristische routes. Je kunt er wel een beetje van afwijken, maar dat beetje afwijken stelt niet veel voor. Voor je eigen veiligheid.

• JE

Niet het gehele land ,maar de bewegingsvrijheid is aanzienlijk groter, i.p.v.een straal van 50 km zoals bij Kengtung en Ranong kun je vrijwel het gehele midden, zuiden tot 100 km voorbij Moulmein bezoeken en meer. Ieder jaar wordt het voor toeristen vrijgegeven gebied groter.Meer dan genoeg voor de 28 dagen standaard toeristen visum.