Dollars

• Carmen

Als ik het goed heb begrepen kun je dus niet pinnen in myanmar en moet je daar betalen met dollars (en kyat, welke je kunt wisselen met dollars). Nu is het zo dat ik eerst naar thailand ga.

Is het dan zo dat ik daar dus eerst baht moet pinnen, deze om moet wisselen in thailand voor dollars en hiermee dus naar myanmar ga? dan heb je dus een dubbele wisselkoers…of is er nog een andere manier?

Groetjes Carmen

• Jasper

Je zou natuurlijk ook vanuit NL Dollars mee kunnen nemen.

Is sowieso aan te raden. Altijd handig. (ook in Thailand)

En volgens mij kun je in Yangoon en Mandalay ook gewoon pinnen.

• Michelle

Hoi Carmen

Wat Jasper zegt: je kunt vanuit NL usd meenemen.

Je kunt ook vanuit NL euros meenemen en in Myanmar omwisselen in Kyat.

Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me toch logisch dat je ook Baht kunt omwisselen. Bij banken zul je zeker kunnen wisselen. Myanmar en Thailand zijn buren. Maar misschien hebben anderen hier ervaring mee.

Ik ben zo blij met figuren zoals Jasper, die hier gewoon beweren dat je in Myanmar kunt pinnen. Ik zou Jasper willen voorstellen om met een bijna lege beurs maar MET pinpas naar Myanmar te gaan.

Nogmaals:

Je kunt in Myanmar NERGENS PINNEN.

• paul

Hoi Michelle,

Je komt nogal gefrustreerd over, wellicht bij gebrek aan een vent?

Als je nu eens lief bent ( ) zou iemand wellicht eens lief voor je kunnen zijn.

Groeten van Paul ;-)

• Michelle

Beste Paul

Als ik je vorige bericht en nu dit bericht lees dan ben je een vent zonder pit. Alleen al het herhaaldelijk gebruik van het woordje “wellicht” geeft deze indicatie.

Lezen kun je ook niet, zo is me uit beide berichten gebleken.

Rest me om je veel wijsheid toe te wensen:-)

Michelle

• Anneke

Ga effe ergens anders ruzie maken. Hier is dit forum niet voor.

• Michelle

Dit is een discussie-forum. Dus alles kan ter sprake worden gebracht. Ook politieke onderwerpen. Juist op dit forum, gezien de politieke situatie in Myanmar.

Je kunt een stelling steunen, afwijzen of niet reageren. Daar ben je hier gelukkig vrij in.

Als er zomaar wat geroepen wordt en het klopt van geen kant, zie de pinopmerking van Jasper, dan zal iemand daar toch iets van moeten zeggen. Dat had Anneke ook kunnen doen.

Meningsverschillen zijn een dagelijks verschijnsel. Ruzie is in mijn beleving iets heel anders. Maar ook een ruzie(tje) moet op dit forum kunnen. We hebben toch nog wel een beetje weerstandsvermogen. En als je er geen trek in hebt dan lees je het simpelweg niet. Zo simpel is dat nu.

• karin

Dit onderwerp gaat over dollars. Niet hoe je aan de man komt of over een meningsverschil die al eerder over iets anders ging en nu opeens weer terug komt.

Carmen had een vraag over dollars. Niet over jullie. Aan het zinnetje ‘je kunt niet pinnen in myanmar’ heeft ze inderdaad iets. Wissel lekker jullie emailadressen aan elkaar uit en gebruik dit prikbord voor myanmar weetjes.

Fijne dag en de groetjes, karin

• Michelle

Karin kan dus niet lezen. Zie mijn opmerkingen van 21.5 18:16.

We gebruiken dit discussie-forum om over van alles en nog wat te praten. Dat moet en hoeft niet in verband te staan met een genoemd onderwerp.

Je zou eens naar het China-platforum kunnen gaan. Daar wordt uitgebreid over mensenrechten, Tibet en het Chinese bewind gesproken. Niet alleen over jouw weetjes. Dat is me te simpel.

In allerlei voorkomende discussies in de praktijk blijf je ook niet alleen in 1 onderwerp steken. Na verloop van tijd komt dat onderwerp vanzelf weer aan de orde.

De schrijver bepaald zelf waar zij of hij over wilt praten. We leven hier in een vrij land en spuien onze onderwerpen op een vrij discussie-platforum. Dat platforum is hier gerelateerd aan het land Myanmar. Dat betekent niet, dat er geen zijsprongen gemaakt kunnen of mogen worden.

Het is wel heel erg simpel om dit prikbord inzake een land als Myanmar alleen voor weetjes gebruikt. Dat zegt iets over Karin. Je geeft duidelijk aan dat de omstandigheden in Myanmar je geen barst interesseert. Dat vind ik nou een zielige vertoning.

En als de omstandigheden in Myanmar je niets interesseert, dan vraag ik me af wat je daar gaat doen. Dan zijn er aantrekkelijker mogelijkheden.

Rest me om nogmaals te zeggen dat je mijn berichten niet hoeft te lezen. Ik zou willen zeggen: “Lees ze alstublieft niet”. Zonde van je tijd.

• karin

Wil je altijd het laatste woord hebben?