Hoi,
Ik lees de gekste verhalen rondom mobiel bellen in Myanmar.
kan het nu wel of kan het nu niet?
Pakken ze het mobieltje af bij de douane, als je deze meeneemt?
Waarmee en waar kun je het beste bellen naar Nederland.
Hoi je kunt niet bellen met je mobiele telefoon. Die van mij zat gewoon in mn rugtas en ze nemen hem niet af. Er is een soort telefooncellen-unit in de grote steden waar je naar het buitenland kunt bellen, is denk ik erg duur. Op deze manier kan de regering meeluisteren bij iedereen die naar het buitenland belt…
Dus dat wordt mailen :-) dat kan trouwens ook niet overal, lekker rustig toch?
Naar onze mobieltjes is niet eens gekeken bij de douane. 1 hadden we in de koffer en 1 in de handbagage. Waarom zou de douane er ook naar kijken, je hebt er toch niets aan in Birma omdat er geen netwerk voor buitenlanders is, behalve dat je je mobieltje als wekkertje kunt gebruiken!
Het bellen vanuit de hotels kostte nov 2006 zo'n USD 8,00 p/m. Ondanks dat de meeste hotels vermelden dat er gebeld kan worden naar Europa, is mijn ervaring dat dit maar sporadisch kon. Vaak kregen wij te horen dat er (tijdelijk zeiden ze) geen verbinding was buiten Birma.
Ook het mailverkeer is sterk wisselend. Ene moment kon het wel, andere moment niet. En als het wel kon, dan soms zo'n driekwartier bezig om alleen maar ingelogd te raken, i.v.m. traagheid van het internet.
En als er wel verbinding was met internet, dan moest je er ook niet gek van opkijken, als je na een mail getikt te hebben, de stroomvoorziening opeens uitviel, zodat alle moeite voor niets geweest was. Dus wij maakten ook geen lange mailtjes richting thuisfront. Alleen maar kort dat alles goed was en dan gelijk verzenden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?