Malaria

• Jasper

Wie heeft ervaring met het wel- of niet slikken van malariatabletten in Myanmar.

In mijn reizen door Cambodja, Indonesie, Thailand en Vietnam heb ik nooit iets geslikt.

Is het aan te raden om voor Myanmar wel te slikken?

• Margreet

Hallo Jasper,

Wij zijn vorig jaar geweest en hebben braaf geslikt.In Kalaw hebben wij een Birmees gesproken die het ons ook aan heeft aangeraden.In Kalaw zijn er met name bij zonsondergang heel veel muggen.

• Henk

Hoi Margreet,

Ik zit met hetzelfde dilemma als Jasper.

In welke maand was jij in Birma ?Margreet schreef:

>

> Hallo Jasper,

> Wij zijn vorig jaar geweest en hebben braaf geslikt.In Kalaw

> hebben wij een Birmees gesproken die het ons ook aan heeft

> aangeraden.In Kalaw zijn er met name bij zonsondergang heel

> veel muggen.

• André

Hey Hallo!

Hmm… Ik heb in Myanmar wel malariapillen geslikt, maar ben halverwege mijn trip ermee gestopt omdat ik echt teveel last kreeg van bijwerkingen… Ik was een humeurige stuiterbal op de dag dat ik mijn pil slikte… Paardenmiddel had ik… haha… Nooit meer! … Goed smeren met flink Deet, en zorgen voor lange mouwen enzo… Dat maakte dat ik niet 1 keer ben gestoken.

Al moet ik wel zeggen dat ik normaal gesproken ook nagenoeg nooit door een mug wordt gestoken.

Ik had wel voldoende malariatabletten bij mij, voor het geval ik toch nog gestoken zou worden en om dan meteen te beginnen met een kuurtje…

Groet,

André

• Jasper

Tsja…. T is nou eenmaal echt grote zooi, die malariapillen.

Ik heb nog nooit geslikt, ook niet in gebieden in Indonesie die te boek staan als ‘groot risicogebied’. Aldaar hoorde ik van de plaatselijke bevolking dat het ook wel meevalt met de malaria. Aan de andere kant, voorkomen is beter dan genezen en ik begrijp wel dat de GG&D extra voorzichtig is met het uitbrengen van advies.

Ik heb toch maar besloten om het bij Deet te houden.

• margreet

Hallo Henk,

Wij zijn nov/dec in Myanmar geweest.

• Harrie

ik ben er rond de kerst geweest 2006/2007

ieder moet het natuurlijk voor zich zelf uitmaken wat weegt zwaarder pillen de troep er van of het risco van malaria. als ik weer zou gaan in die tijd zou ik zeker geen pillen memen koude tijd en ik ben bijna geen mug tegen komen was er 30 dagen heel het land door getrokken Jasper schreef:

>

> Wie heeft ervaring met het wel- of niet slikken van

> malariatabletten in Myanmar.

> In mijn reizen door Cambodja, Indonesie, Thailand en Vietnam

> heb ik nooit iets geslikt.

> Is het aan te raden om voor Myanmar wel te slikken?