de grote vraag...

• Paul

Sorry als ik een irritante vraag stel, maar:

Kan ik nu wel of niet overland van Thailand naar India?? Ik heb geen lonely planet tot mijn beschikking en gelimiteerd internet.. Zit namelijk in Laos. Ik stel jullie hulp op prijs..

Ik vind namelijk tegenstrijdige antwoorden, maar de meest recente berichten zijn dus negatief?? Ik zou er wel overland in kunnen, maar niet van oost naar west kunnen reizen en bangladesh of india in kunnen? Ik heb voor Myanmar en India de benodigde visa.

Zou ik het niet met een binnenlands vluchtje op kunnen lossen?

bedankt!!

Auteur: JE (194.13.206.—)

Datum: 03-05-2007 11:20

Bij Ranong Thailand en bij Kentung kun je over land naar binnen. Je krijgt echter maar toestemming om een klein gebied rond deze plaatsen te bezoeken en geen toestemming om verder te reizen.

Auteur: patricia (—.assen1.dr.home.nl)

Datum: 06-09-2006 13:21

Hallo,

Wat ik weet is dat je alleen vliegend er in mag komen en niet overland. Maar ik hoop het ook mis te hebben want wij willen ook graag over land naar Yangon.

Patricia

Auteur: anton (—.direct-adsl.nl)

Datum: 19-10-2006 12:03

Nee kan niet, onmogelijk. Je kunt niet van India naar Myanmar overland, en ook niet van Myanmar naar Thailand overland. Helaas!!!

Auteur: Ben Keijser (217.169.231.—)

Datum: 16-10-2006 14:53

Thai Airways vliegt dagelijks 3 tot 5 keer naar Yangon. Ga voor een timetable naar www.thaiairways.com.

Mits in bezit van een visum is het mogelijk overland de grens over te steken: in het noorden bij Mae Sai-Thachilek en in het zuiden (per boot) bij Ranong-Kawthou. Vanaf Kawthou is reizen over land niet mogelijk en moet verder gevlogen worden. Neem het betrouwbare Yangon Airways ipv Myanma Air.

• Paul

Of met airasia (goedkoop!!) van Bangkok naar Yangon en dan later een ander goedkoop vluchtje naar India of naar een grensovergang?? Iemand tips??

• JE

Vergeet het nu gewoon maar, je kunt echt niet op die manier door Burma. Bangladesh air (Biman) heeft alle vluchten op Yangon voorlopig opgeschort(was er ooit wel RGN naar Chittagong), Air India vliegt niet op Burma, meeste vluchten BKK- RGN en een enkele vanuit Chiang Mai naar Mandalay. Voorts is grootste gedeelte grensgebied Bangladesh/Birma en India Birma alleen met speciale permits voor buitenlanders toegankelijk. Groet JE

• Paul

Oke das duidelijk. Bedankt!!