Auto met chauffeur

• Hannah

Hallo,

Wij gaan in september enkele maanden naar ZO Azië, o.a. naar Birma.

We denken erover hier een auto met chauffeur te huren.

Heeft iemand enig idee wat dit per dag kost?

En is het dan ook de bedoeling dat je de overnachtingen en het eten voor de chauffeur betaald?

Alvast bedankt voor de reacties.

• JE

Kostte mij in 2004 ongeveer 30-35 dollar per dag bij minimum van 3 weken. Incl. brandstof, overnachtingen voor chauffeur, road taxes. Excl. eventuele ferry overtochten.Eten voor chauffeur betaalde ik meestal (maar hij ook af en toe) echt noodzakelijk was dat niet, maar als we samen aten kwam dat gewoon zo uit.(ongeveer 2 dollar per dag maximaal). Brandstofprijzen zijn echter gestegen. Ik denk dat je nu op 40-50 dollar per dag minimaal moet rekenen.

• Hannah

Hallo JE,

Hartelijk dank voor je antwoord. Dat valt nog best mee.

Groet,

Hannah

• Iep

Als je een hele goede chauffeur nodig hebt, dan heb ik wel een mailadres voor je. We zijn zelf net terug uit Myanmar en hebben het enorm naar onze zin gehad. In principe vraagt onze chauffeur 40$ per dag, maar hoe langer je gaat, hoe minder hij per dag rekent. Onze chauffeur betaalde de brandstof en de “tol”. Ook betaalde hij in principe zelf zijn eten en onderkomen. Overdag, als we ergens stopten om wat te drinken, dan betaalden wij meestal, maar dat bedrag was om te verwaarlozen.

• Hannah

Hallo Iep,

Klinkt goed, ik zou graag zijn e-mailadres ontvangen!

Dat is volgens mij ook absoluut niet duur, in de Lonely Planet staan prijzen genoemd van 50 - 100 dollar.

Alvast bedankt!

Groet

• Zita

Is deze man een regeringsfunctionaris? m.a.w. heeft hij geen last ondervonden jullie rond te rijden?

• Michael

De Lonely Planet is een nogal onbetrouwbare planet :) 40-50 USD per dag voor een auto met chauffeur is normaal. 50 USD of meer is duur tot 100 USD is veel te duur! Overdrijf niet te veel met controle en last etc. Ik heb zo vaak met een huurauto met Birmese chauffeur rondgereden - dus op het platteland - zonder enig noemenswaardig probleem. Maar ja als de Lonely Planet het zegt wie ben ik dan :)

• Iep

Je kunt hem bereiken op het onderstaande mailadres. Op dit moment is hij onderweg met Spanjaarden en het zal dus wel even duren voordat hij reageert. Sunny is een betrouwbaar iemand, die niet voor de overheid werkt. Als je met hem rondreist, dan zul je zeker tevreden zijn en weten dat het geld bij hem terechtkomt.

Het mailadres:

sunny97@mail4u.com.mm

• JE

Wat grappig, hebben we het over dezelfde als hier op mijn site http://home.versatel.nl/janeg.wit/ Kan ik hem ook aanbevelen.