Ik ga in oktober 4 weken naar Birma.
Kan ik daar euro's inwisselen?
Hoe zit het met telefoneren naar nederland??
als je 4 weken, me dunkt een behoorlijke vakantietijd, naar Myanmar gaat en dit zijn nu de enige vragen die je kunt bedenken, dan kun je die inmiddels ook zelf wel beantwoorden of zoeken op zoeken in dit forum. Je vragen en daarop de antwoorden zijn al tigmaal in dit forum de revue gepasseerd.
Zijn we nu echt te belazerd om enige moeite te doen om informatie (gratis!) in te winnen op dit forum…..of willen we hier een beetje interessant doen voor wat……
ik ga dit forum nu echt verlaten. ik word er niet goed van. de stupiditeit en inpotantie van vragen in vergelijk met de problemen van de lieve Myanmaren in Myanmar.
wel heb ik besloten om me op mijn eigen wijze in te gaan zetten voor de Myanmaren. Daar doe ik hier geen mededeling over.
Ik heb hier nog niet mogen beleven dat ik onder de indruk ben of geraakt ben van opmerkingen inzake Myanmar. Een oppervallig en inhoudloos gebeuren op dit platforum.
Jammer voor de Myanmaren.
Er komen echter andere tijden voor Myanmaren. Dat beloof ik u. Maar niet dank zij u. Daar is iets meer voor nodig.
Dan vragen over een dollarkoersje, een eurokoersje, kosten overnachtinkje, al dan niet in een staatshotelletje en dat moeten we toch vooral niet doen want dan steunen we toch dat regiem en vergeten toch maar vooral en bewust dat we het regiem toch steunen door het regiem te bezoeken, vervoerskosten, entreegelden het is me toch wat kost dat nou zes of zeven dollar en dat soort geneuzel.
Het gaat u goed.
Ik denk dat de “Myanmaren” dankbaar zouden zijn als ze Birmezen genoemd werden. Myanmar ligt niet zo lekker. Yangon wel i.t.t. Rangoon. Dat ozuden onze doorgewinterde experts toch moeten weten. Of steunen het regime toch graag een klein beetje zo?
De kyat staat vandaag op 1280 kyats voor 1 US dollar.
Michael
Je kan beter onbeschadigde dollars meenemen. Dan zit je altijd goed. Zo hier en daar (Yangon,Mandalay) kun je terecht met euro's. Op dit forum kun je wel het een en ander vinden over dit onderwerp. Telefoneren is duur. Beter is het om af en toe op internet te gaan. Let wel op je emailadres;hotmail,g-mail,yahoo enz. werken vaak niet. Ook hierover is meer geschreven, dus als je even zoekt.. Veel plezier met je voorbereiding!
Je kunt euros inwisselen in alle wat meer toeristische plaatsen als Yangon, Mandalay of Bagan.
Je kunt hotels, trein e.d niet betalen met euros
handiger is echter om ook ONBESCHADIGDE dollarbiljetten mee te nemen die kun je overal wisselen. Soms geeft een bepaalde nummerserie ook problemen.
In dat geval zijn euros weer makkelijker want dan heb je niet dat gezeur mbt knisperende ongekreukte dollarbiljetten!
Conclusie: neem zowel dollars als euros mee.
Die conclusie deel ik niet onvoorwaardelijk. Euro's geven vaak problemen met wisselen - “ze kennen de koers vaak niet goed”. Buiten de grote steden kun je niets met Euro's. Thaise baht wil vaak beter lukken dan Euros.
Dollarbiljetten waarvan de serienummers beginnen met de letters CB zijn taboe! Je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt. Te veel gekreukelde biljetten zijn minder waard of worden geweigerd, dat klopt wel. De koers is momenteel - vandaag dus - 1280 kyats voor 1 USD. Je zult maximaal zo 1260-1270 krijgen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?