binnenlandse vluchten

• Zita

hallo reizigers,

Wie kan mij iets hierover vertellen? De afstanden zijn groot, de wegen niet best, dus vliegen heeft mijn voorkeur (naar Mandalay, Bagan, etc). Wie heeft hier ervaring mee? Is het safe? Boek je ze zelf ter plekke? Is er een timetable? Wat kost het?

Zita

• Natalie

Zita,

wij plannen ook een reis naar Birma en kiezen ook voor binnenlandse vluchten omdat ik gelezen heb dat de busritten echt wel heel lang duren.

ik heb ook gelezen dat je de vluchten best ter plaatse boekt, de prijs zou zelfs iets goedkoper zijn. Maar de exacte prijzen heb ik nog niet gevonden.

Op www.airmandalay.com (de officiele site van een van de luchtvaartmaatschappijen) kan je de timetables zien, maar je kan niet boeken.

Ik had van andere reizigers gehoord dat je van hieruit wel kan boeken via www.air-mandalay.com (let op: dit is geen officiele site, maar wel eentje van een touroperator), op dit ogenblik gaat dit wel maar tot en met oktober 2007.

Nog n leuke voorbereiding !

Natalie

• E & MJ

Zita en Natalie,

Wij zijn net terug uit Myanmar en hebben zowel bussen, gedeelde taxi's als een binnenlandse vlucht gebruikt. De binnenlandse vluchten zijn bijzonder goed lokaal te regelen. Van Inle Lake (Heho) naar Yangon was met verschillende maatschappijen zo'n 65 USD p.p. Wij zijn met Air Mandalay gevlogen. Was prima. Anderen vlogen met Yangon Airlines en Bagan Air. De toestellen van de laatste zagen er het beste uit. Van Inle Lake naar Yangon gingen twee keer per dag zo'n drie toestellen ('s ochtends direct en 's middags via Mandalay/Bagan).

Gr.

Erwin & Marie-José

• henri

Yanon - Mandalay kost 95 dollar, vier keer per dag en ter plaatse te boeken. Mandalay International Airport (kennelijk ooit als statusproject gebouwd) ligt wel ver van de stad (taxi 12 dollar)

Henri.