Hotels in Yangon

• myanmar.startpagina.nl

Beste Forumgebruikers,

Voor mijn aankomende nieuwe startpagina, yangon.startpagina.nl, ben ik een lijst van hotels/hostels aan het samenstellen die relevant zijn voor Nederlandse reizigers. Ik heb inmiddels de tip die Michael in een eerdere topic gaf (Central Hotel) ter harte genomen. Maar zijn er nog meer hotels of hostels in Yangon waar reizigers goede ervaringen mee hebben/die (grotendeels) in handen zijn van de normale bevolking/waar de prijs-kwaliteit verhouding goed is?

Alvast hartelijk dank!

Met vriendelijke groet,

Reinout Ebskamp

• Michael

Het City Star Hotel vlak bij de Sule Pagoda is ook wel OK . Het is iets goedkoper dan het Central, maar ook wel een stuk minder voor die 5 USD. Ik heb het afgeschreven eigenlijk, maar zou er in nood gevallen best nog wel logeren. Ook dit hotel ligt centraal en dat is toch iets waar mensen die voor de eerste keer komen wat aan hebben. Vlak bij de Shwedagon Pagoda logeren lijkt leuk, maar het is wel mijlen uit de stad. Beide hebben een website en zijn te boeken via Internet. Je betaalt niets vooraf maar krijgt wel een bevestiging. Betalen doe je in USD aan de balie.

• JE

Google eens op yoma hotel yangon en beautyland 2 hotel yangon ze hebben een website. Redelijk goede hotels, centraal gelegen. Daddy's home is nog centraler maar vind ik niet zo'n succes.

• Michael

Het Yoma Hotel ligt vlak bij de airport en ca. een half uur rijden uit het centrum. Niet echt ideaal! Ziet wel redelijk uit.

Het Beautyland II Hotel is wel heel heel erg eenvoudig . . . Het ligt wel centraal.

Veel redelijk geprijsde goede hotels zijn er niet in Yangon centrum,. Trouwens alle hotels zijn naar verhouding stukken duurder dan in Thailand.

Ik ben in het Central terechtgekomen op advies van een paar Birmese jongens die ik ken. Die hadden ook gezien dat het city Star niet veel meer was - erg verwaarloosd de laatste paar jaar - en noemden toen dit hotel als altermatief. Ik logeer er nu graag! Royale brandschone kamers, geruisloze airco, TV, riante badkamer, prima ontbijt en gratis koffie 's morgens op de kamer. Geld wisselen lukt daar minder omdat ze een idiote koers hanteren aan de balie, maar daar pas ik wel een mouw aan. Ik ken genoeg mensen daar en weet de weg.

• JE

Er zijn 2 Yoma hotels het Yoma 1 en het Yoma 2 als je kijkt bij degene op Bogoke Aung San road dan zie je dat die best centraal ligt.

• Michael

Klopt! Ziet er ook prima uit. Klein wat traditioneel hotel - iets van 14 kamers - en leuk geprijsd voor 21/24 USD . Ligging heel goed!

• renee

Het Summit Parkview hotel bij de Schwedagon pagode is zeer aan te bevelen. wel van te voren via internet boeken , dan kost een comfortabele kamer incl ontbijtbuffet maar 35 dollar! Bij het hotel betaal je bijna het dubbele bedrag!

Hotel is voorzien van zwembad, sportruimte, winkeltjes en je kan er tegen een goede koers geld wisselen. aardige mensen.

Prima restaurant met regelmatig buffet. veel business mensen maar ook medium budget reizigeres.

ziet er van buiten een beetje “fout”uit maar is van binnen OK.

Het City Star hotel is veel minder goed. Twee klassen minder, beperkt restaurant, kleine kamers (wel schoon) en centraal gelegen.

Ook kan je hier goed geld wisselen.Wij betaalden rond de jaarwisseling 30 dollar voor een kamer dit in vergelijk met het **** summit parkview hotel wel heel ongunstig!JE schreef:

>

>

• myanmar.startpagina.nl

Bedankt voor de tips!

Ik zal deze hotels sowieso opnemen in de nieuwe startpagina. Lastig is echter wel dat ik alle aanvullingen zoals goede ligging, goedkoop, ruim niet geheel kan weergeven bij de hotels. Maar ik ga mijn best doen!

Zijn er ook nog tips over hostels/pensions, of kunnen reizigers die beter mijden?

Gr. Reinout

• JE

Er was een motherland 1 hotel, guesthouse erg vriendelijk particulier ,maar inmiddels is er het motherland 2 voor in de plaats gekomen http://myanmarmotherlandinn.com/index.htm ook schijnt er een YMCA op de Mahabandoola road 263 te zitten. Met beiden heb ik geen ervaring

• Boy

Hoi Reinout.

Ik heb weliswaar zelf in het Grand Royal gezeten, hetgeen prima bevallen is, maar van andere reizigers hoorde ik veel lof over het E.T. hotel in het centrum…

Groeten,

Boy.