Sittwe (Mrauk U) <-> Bagan

• Peter

Hallo, wie kan me uit recente eigen ervaring vertellen of het mogelijk is overland te reizen tussen Mrauk U en bagan (of andersom). Bv taxi charteren of zo?

En zo niet, wat zou dan de beste vliegverbinding zijn?

Bedankt alvast.

Peter

• JE

Ik ben er op het moment ook mee bezig voor februari 2008, maar van kenissen uit Yangon kreeg ik bericht dat voor beide gebieden een permit nodig is om er via land te komen.Zij proberen op dit moment met een fotokopie van mijn paspoort deze permit te bemachtigen, schijnt tijdrovend te zijn en of het lukt ?

• JE

Herstel, ik heb het over de tocht Sittwe -Mrauk U -Mindat -Bagan, voor zowel Sittwe als Mrauk U een permit om er via de weg vanuit Yangon te komen en vervolgens voor Mindat het volgende permit. Als ik meer weet schrijf ik het hier wel.

• Boy

Hai Peter.

Voorafgaand aan mijn reis in februari/maart jongstleden heb ik dit ook geprobeerd uit te zoeken. Tevens heb ik ter plekke rondgevraagd. Het antwoord was een zeer eensluidend nee. Het schijnt niet alleen niet te kunnen, maar ook niet te mogen.

De vliegverbinding van Sittwe is nogal beroerd: je kunt daar alleen vanaf Yangon komen, via Thandwe, jeweetwel, bij Ngapali. Dus om van Mrauk U naar Bagan te raken moet je eerst 6 uur varen naar Sittwe, dan vliegen naar Thandwe, Yangon en dan Bagan. Kost je misschien wel 2 dagen, je legt 1000 km af, en hemelsbreed is het hooguit 200 km! Ik heb het dus ook maar niet gedaan…

Succes!

Boy.

• JE

Het geheel kost me 900 (incl permits)dollar per persoon We gaan met 3 personen ruim 3 weken. Voor de permits ben ik 500 dollar per persoon kwijt.