paspoort voor een Birmees

• Henk

Hallo allemaal.

Ik heb sinds 14 april vorig jaar een vriend in Chiangmai,

Hij is van de Shan stam.

Hij is niet op mijn geld uit, want ik heb een mager W.A.O.-tje.

hij is toen hij 9 jaar was gevlucht vanuit Birma en woont en werkt als schilder in de bouw,en die zou ik graag naar Nederland laten komen, voor 3 maanden

Nu moet hij dan een paspoort halen in Yangon om een visum voor Nederland aan te kunnen vragen.

Heeft iemand een vriend/vriendin uit Thailand, die hetzelfde traject heeft bewandeld?

Met garant staan e.d. dat weet ik allemaal al van ervaring van kennissen, die een Thai over lieten komen.

Maar een Birmees…, dat had zelfs de Dutch-Thai-connection office in Bangkok nog nooit geregeld voor iemand.

Als iemand ervaring heeft: hoe is dat gegaan?

Waar moet hij rekening mee houden?

Wat te doen, en wat juist niet?

Zijn er bijv. a.t.m. 's in Myamar en m.n. in Yangon?

Alvast bedankt voor jullie reactie…

• Michael

Met een Birmees paspoort wat niet zo'n probleem is ben je er niet. Is hij legaal in Thailand dat is de vraag! Als hij op een paspoort met Thais visum hier komt - nu dus duidelijk niet - dan moet hij bij aanvraag van het Schengen visum aan kunnen tonen middels afgegeven visa door Thailand dat hij daar weer terug kan komen. Hij moet dus meerdere entries hebben.

Een andere optie zou zijn via een EU ambassade in Yangom - Nederland is daar niet vertegernwoordigd - dat Schengen visum te regelen en hem via bijv. Singapore te laten vliegen.

Is hij niet legaal met paspoort en visum in Thailand dan kun je dat Schengen visum van hieruit wel schudden. Advies bel de Thaise ambassade in Bangkok en laat je voorlichten!

• S. Becker

Hallo Michael,

Ik heb hetzelfde probleem met een vriendin uit Thailand van Chinese afkomst, via

Birma naar Thailand gekomen ook zij wil een paspoort aanvragen in Birma en vervolgens naar (permanent) en in eerste instantie voor 3 maanden naar Nederland komen. Wat te doen, dat is ook mijn vraag. Allereerst wil ik zelf naar Birma toe om informatie in te winnen. Vervolgens is het de vraag of zij vanuit Birma of Thailand moet reizen en een visum moet aanvragen. Wie kan ons helpen?

• dieter mayer

mijn vriendin van Birmese afkomst vreest voor haar leven daar het leger en de politie weten dat ze een relatie heeft met een Belg, ze wordt nu goed in de gaten gehouden door het regime, hoe krijg ik haar daar weg, officieel werkt de Belgische ambassade in Bangkok alleen maar tegen, ik sta open voor alle raadgevingen, legaal of illegaal, graag reactie op mijn e-mail address,: ynnad@live.be groetjes

• Danny

geachte, is het U in die tijd gelukt om die Birmees weg te krijgen uit azie ? graag een berichtje terug groetjes vanwege Danny uit Belgie !

• Rob

Ik denk dat jij beter je leven eerst betert

je staat bekend voor een pooier

en hebt al in het gevang gezeten voor redelijke gevallen

en je bent geen al te lieve persoon

groetjes

ps

aan de mensen

vermijd deze persoon als je kan

en je naam is wel redelijk Danny Meulder