Wie is nu in Myanmar of gaat

• ossy

Hallo,

Wie heeft er op dit moment ervaringen vanuit Myanmar. Kan me zo voorstellen dat je er nu even niet wilt zijn. Zijn wij als bezoekers van dit mooie volk (en dan heb ik het niet over de junta) niet welkom of veilig. Juist nu het volk het in mijn ogen best nodig heeft kondigt onze cowboy Bush weer extra economische sancties aan en wie is daarvan de dupe. Juist de bevolking, denken we nu echt dat de junta zich hier iets van aantrekt. Het is echt te hopen dat de junta luistert naar het volk en water bij de wijn doet. E

Wat ik eerder denk is dat de monnikken zich als martelaren opwerpen en doorgaan tot het einde een alternatief hebben ze niet. Het volk begint te spreken accepteerd het niet meer en is bereid daar een prijs voor te betalen.

Buitenlandse inmenging is niet gewenst. Ik hoop echt dat het snel beter zal gaan (dit niet vanwege mijn a.s reis op 19 oktober) ik kan nog altijd uitwijken naar Laos.

Aan alle Birmezen wens ik oprecht datgene waar ze recht op hebben.

Ossy

• roger

Wij gaan ??? op 29 okt.vanuit Doha naar Yangon, we komen dus niet in BKK aan.

Afwachten wat het gaat worden.

• nakluaboy

hopelijk plegen ze daar een staatsgreep oprotten met die junta

• Mara

Ik ga in november. Tenminste, dat is de bedoeling. Maar ik vind mijn eigen belang ondergeschikt aan dat van de bevolking in Myanmar. Ik hoop echt dat het de bevolking gaat lukken om de junta te verdrijven.

Vandaag is een spannende dag, ik volg het nieuws op de voet. De grote vraag is natuurlijk of de monniken en overige inwoners het protesteren opgeven als de junta geweld inzet. Vooralsnog lijkt men niet terug te deinzen.

Ik hou mijn hart vast voor wat er gebeuren gaat.

• roger

Wij zijn vandaag onze visums gaan afhalen in Brussel, veel uitleg hebben we er niet gekregen !!! no problem er was niets aan de hand.