@Roger: visum in Brussel ?

• Natalie

Hey Roger,

ik las hier dat je heel binnenkort naar Birma gaat. Op welke manier reis je ter plaatse?

Laat je bij je terugkomst een berichtje achter hoe het is geweest ?

Wij gaan in december en vliegen ook via Doha rechtstreeks op Yangon. Wij hebben een vriend in Yangon die ons eergisteren nog mailde met de boodschap dat alles heel goed met hem en zijn familie gaat. Over de situatie daar mailen wij uit veiligheidsoverwegingen wel niet.

Hoe verloopt de visumaanvraag in Brussel precies ? Is dat bij de ambassade in Schaarbeek ? Kan je de “applicatie”-formulieren via de post krijgen of moet je ze eerst ophalen ? Hoelang duurt de procedure eer je je visum in handen krijgt en wat kost het ? Zijn 2 pasfoto's voldoende of moet je er 3 hebben ?

Alvast bedankt !

En een heel goeie reis !!!

Natalie

• ossy

Beste Natalie (en beter is dit bericht direct aan de topic van Roger te richten)

Zie allereerst de topic van mij over de visemaanvraag. Hier staat het antwoord, overigins vind ik het nu een beetje naief dit soort vragen te stellen alsof er niets gebeurt daar.

Ik heb mijn reis gepland en geboekt voor de 20e oktober maar heb twijfels of dit door gaat. Twijfels t.a.v. de veiligheid, men zal geen pottekijkers tolereren.

December is nog ver weg maar toch.

Gr

ossy

• roger

Voor ons komt de afreisdatum kortbij, 29 okt.

Je kan de visum formulieren van het net afhalen , of ginds ( Brussel ) invullen, hiervoor zijn 3 fotos nodig, na 5 werkdagen is het klaar ,25€ kosten.

We volgen het nieuws op de voet, we moeten wachten tot Buitenlandse zaken een negatief reisadvies geeft , eerder kunnen we de tickets niet annuleren.

Wacht zolang mogelijk af om uw visum aan te vragen, anders ben je die moeite en 25€ ook nog kwijt.

• ossy

LEEES toch eens zo moeilijk is dat toch niet, Onder ropic Waar Visum aanvragen

TWEE pasfoto´s en €40

Anders is het NIET

• Natalie

Ossy,

in Brussel is het inderdaad zoals Roger schrijft.

Toch bedankt voor je constructieve antwoorden.