Als Zuid Oost Azie liefhebber, weet ik wat jullie allemaal aantrekt in Myanmar, toch vraag ik me serieus af wat jullie bezielt om naar Myanmar te gaan. Het vliegveld in Yangon is gebouwd door dwangarbeiders, de wegen, grote hotels etc..allemaal om ons dikke touristen onze dollars af te troggelen.
Sommige van jullie hoor ik zeggen dat het zo goed is voor die kleine leuke hostels, maar het is wel bijzonder naief om te denken dat die dollars die je daar spendeert ten goede komen van dat gezin. Het tourisme is een zeer belangrijke bron van inkomsten voor Myanmar, en ik hoor maar weinig mensen hier naar handelen ('ik hoop niet dat ik naar Laos moet") SCHANDALIG!!!! Iedere dollar die je daar spendeert gaat bijna rechtstreeks naar het regime dat de wantoestanden van vandaag en waarschijnlijk komende dagen uitvoert.
Dus in plaats van alleen actie te ondernemen door niet te tanken bij TOTAL (zeker OOK doen want, helaas is het waar van de pijpleidingen), boek je vakantie naar een andere bestemming.
Ooh ja er zullen naievelingen zijn die nu reageren dat ze hun dollars alleen spenderen in kleine dorpjes, bij leuke gezinnen en bij mensen die het echt nodig hebben. Erg verstandig, want bij die mensen zal het bezit van dollar$ echt niet opvallen…..
Leest iemand van jullie wel eens de site van www.BuZa.nl voor degene die twijfelt of hij nu nog moet gaan, kijk dan maar eens op de site van de Nederlandse reagering, Unicef, human rights, en enkele buitenlandse mensenrechten sites… Iedere site zal je vermelden GA NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!