michael even terugkijkend

• marc

Michael schreef:

“Eigen schuld dikke bult” min of meer wel. Ik gun deze mensen van harte het recht om te demonstreren, maar ik heb daarvoor geen mogelijkheden of bevoegdheden. De realiteit is dat het daar dus niet mag en dat is niet iets nieuws maar dat is alom bekend en de consequenties zijn ook alom bekend. Dus toch wel een beetje “eigen schuld dikke bult.”

Kijk eens naar de aantallen demonstranten. 25 man, dan weer eens 50, 100 of 150, piepkleine acties! Logisch de meerderheid is niet zo gek om daaraan mee te doen, die hebben het te druk met overleven en kunnen en willen er geen extra sores bij gebruiken. Of ze gelukkig zijn met de situatie is een tweede!

Denk je er een paar weken later nog zo over Michael?????

• Michael

Het antwoord is ja en nee.

Ja zeker als ik kijk naar het batig saldo dat tot dusverre helaas nihil is.

Nee, omdat ik wel bewondering heb voor de mensen dat ze dit aangedurfd hebben. Toch lijkt me deze methode, massaal demonstreren, in het geval van Birma met het huidige regiem, dat zeer stevig in het zadel zit, geen goede aanpak, net zo min als een boycot!

Het is een beetje flauw om te zeggen, maar als je zo voor demonstreren in Birma bent, wat let je. Ga er heen en ga demonstreren, of kijk je liever veilig thuis op TV naar de beelden? Mensen daar stimuleren dergelijke risico's te nemen is m.i. een moreel heel riskante zo niet laakbare zaak!

PS Ik heb de titel van deze topic gewijzigd opmdat ik het onjuist vind dat iemand met naam en toenaam genoemd wordt. Het gaat hier over Birma en de Birmezen en niet over mij! Ik heb je door gladjanus en ik niet alleen!

• marc

Ik voor demonstreren?

Waar haal je dat in hemelsnaam vandaan?

Ik heb inderdaad erg veel respect voor de mensen die mee hebben gedaan aan de demonstraties.

Jij vondt het maar “eigen schuld, dikke bult” dat er mensen werden gearresteerd.

Ik vroeg me af hoe je daar nu tegen aan keek.

Het stelde, om jouw argumenten kracht bij te zetten, ook helemaal niets voor.

“Piepkleine actie's van max 150 man”.

Het werden er iets meer Michael.

Je komt me over als een vervelend, betweterig mannetje.

Die vervelende manier van communiceren laat je niet alleen hier zien maar ook op andere forums.

Ik noem je trouwens met naam en niet met toenaam.

Een naam waar je zelf onder post dus ik begrijp het probleem niet.

ps Laat me zien waar ik me uitlaadt voor een boycot van Burma.

Kan je niet dus beticht me daar niet van.

• marc

oeps…uitlaat…..voor je me daar op pakt.

• Michael

Over en sluiten. Voor mij is deze zijlijn discussie gesloten.

• Mara

Ik moet wel zeggen dat dat ene bericht van toen in mijn hoofd is blijven zitten. Vroeg me ook af hoe je er nu tegenaan keek.