Myanmar > toegankelijk, of niet?

• Marcel

Vanmiddag sprak ik in Laos twee Nederlanders die meldden dat het op het moment niet mogelijk is naar Myanmar te vliegen. Nu heb ik zojuist dit forum doorgenomen en lees ik dat het op 6 november in ieder geval nog wel mogelijk was.

Weet iemand of het nog steeds mogelijk is het land binnen te komen? Zijn er verder nog bijzondere restricties?

Ter informatie: rond 10 januari wil ik van Bangkok naar Myanmar vliegen.

• Michelle

ik ben nu in Burma. van een inreisverbod is geen sprake.

Namens de Burmezen: van harte welkom:-)

• Marcel

Michelle > thanks voor de info.

Waar en hoe heb je je visum geregeld? Wij willen / moeten dit in Bangkok doen, daar toevallig info over?

• Michelle

Je kunt ook in Vientiane je visum voor Burma kopen.

Ik reis vandaag naar elders dus ik kan je voorlopig verder niet meer beantwoorden.

Fijne reis:-) , al duurt t voor jou nog even voordat je in Burma bent.

• nakluaboy

michelle zegt:

Namens de Burmezen: van harte welkom

En ook namens de junta kunnen ze van jouw geld luchthaven belasting etc etc

wapens kopen om nog meer monikken,kinderen en burgers vermoorden

• ossy

Nakluaboy of zoiets,

Ik moet hier toch even op reageren, wat ben jij vreselijk naief. Ik heb een paar tientjes aan dollars moeten betalen maar wat VEEL MOOIER was heb ik een paar honderd dollar uit kunnen geven aan de bevolking. Door iedereen te ontmoedigen maak je de nood van de bevolking alleen maar erger.

Mvg

Ossy

• Michelle

Arme jongen.

Probeer eerst eens een fatsoenlijke regel te schrijven, die leesbaar voor anderen is.

Het Burmese regime bestaat ook maar uit mensen van vlees en bloed. Wat is er op tegen om dat tuig te steunen. Van mijn geld houden ze een heel leger op de been. Prachtig toch. En dan “profiteert” de bevolking nog een beetje mee van mijn verblijf. Super. Wat valt er te (be)klagen.

Blijf jij nou maar gewoon in NL. En probeer eerst in NL wat te presteren. Ik heb het gevoel dat je de landsgrenzen nog niet gepasserd bent.

• ossy

Michelle,

Tegen wie heb je het nou

Mvg Ossy

• mara

Gaan we nu weer die discussies voeren?

• JE

Het blijft natuurlijk het makkelijkst om hier vanuit je luie stoel te zeggen dat Birma maar geboycot moet worden, heb je wat voor het arme Birmese volk gedaan. Als je echter daar in armoede leeft en de sancties moet ondergaan, kun je er wel eens heel anders over denken en blij zijn met iedere dollar die je aan een toerist verdient.Heb je weer wat te eten.Het gros van de Birmezen denkt zo, alleen blijft dat aspect onderbelicht.