motor huren

• René

Hallo ervaren reizigers,

Ik huur in de meeste aziatische landen een motor en ga dan lekker toeren.

kan ik in Myanmar ergens een motor huren?

Zo ja dan graag iets over kosten en regels.

Alvast bedankt voor tips.

• nakluaboy

Er bestaat 1 regel jij bent als buitenlander altijd fout

• Tako

hallo Rene,

Wij hebben ergens in juli 2007 in Mandelay een 100 cc (of 110 cc?) Chinese motorbike gehuurd tegenover restaurant Mann, naast Nylon (ijs + hotel). Zie kaartje Lonely planet. We hebben de motor 10 dagen gehuurd. We gingen vervolgens per motorbike (ZONDER GIDS o.i.d.) naar Bagan, via Myingyan. Op doorreis via Meiktila naar Inle Lake gereden. Supertof om deze route te doen op deze manier. Je passeert gewoon vriendelijk glimlachend de diverse slagbomen. De mannen met petten/helmen lieten ons gewoon de weg vervolgen. Zo kom je nog eens ergens………………En nergens in heel het land andere toeristen gezien die op dergelijke manier het land verkenden. Wel erg veel moeite moeten doen om een motor te kunnen huren voor buiten de stad Mandelay……………..vertel dat er wel eerlijk bij, jij wilt geen problemen. (ook niet voor verhuurder!) Iedereen kan zien dat het nummerbord uit een ander streek komt. Vooral de paardenkarrenmannen bij Bagan zagen ons eerst als ‘concurrentie, maar nadat we ze hadden laten zien dat de ’brommer' niet van daar was, waren ze weer blij ( zodat ze hun handel niet gedwarsboomd zagen) Na veel afdingen (tja Vietnam slechts 3 dollar p.d) waren we een prijs van 6 dollar per dag overeengekomen. Wel even rekening houden met het feit dat het zeker geen Honda Wave kwaliteit is wat je daar mee krijgtn….de ketting vloog er steeds af ( 4 keer binnen 1 week!) maar dat werd zelfs in the middle of nowhere voor een habbekrats door vriendelijke zelf-benoemde monteurs snel (en klaarblijkelijk niet al te vakkundig?!) verholpen. Wij zaten met 2 personen op 1 motor een vriend van ons reisde zelf op een tweede motor. Aan te raden : ga in je eentj eop zo'n Chinees kreng zitten, dan kom je de slechtste en meest bergachtige weggetjes ook nog sneller dan 3 km per uur naar boven………..

Succes met de reis. Ben benieuwd of het allemaal nog zo gemakkelijk gaat na de verscherpte toestanden na de demonstraties. Je hebt namelijk wel de mogelijkheid wat meer van de gebaande paden af te gaan zo zonder gids en geijkte routes.

• mark

Begin mei vlieg ik naar Vietnam (ho chi minh) en wil daar met een motor naar Hanoi rijden en vanuit daar terug te vliegen naar ned. Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een motor te kopen? En hoe zit dat met verzekeringen?

Alvast bedankt!

mvgr, Mark

• Dimitry

Hey Mark,

Ik ben ook van plan om een motor te kopen of te huren om van ho chi minh naar Hanoi te rijden.

Hoe is jouw ervaring, heb je tips voor huur, koop en verzekering ?

Met groet,

Dimitry