hallo reizigers, we willen een rondreis door myanmar maken en dan nog even een weekje op een rustig strand liggen en snorkelen/hutje aan zee huren. wie heeft tips?
hallo René,
een rustig strand in Birma is inderdaad Chaung Tha. Wij zijn daar eind 2006 een paar dagen geweest na een tour van 3.5 week door Birma en vonden het daar heerlijk toeven. Weinig toeristen, prachtig strand (compleet met een pagode (!) , er ligt een eilandje voor de kust, waar wij overigens niet zijn geweest, waar je volgens mij wel kunt snorkelen.
Volgens wat ik begreep van onze gids eergisteren (ik ben net gisteren weer terug uit Birma) is Ngapali Beach vrij duur (volgens hun begrippen althans,) en kun je er alleen komen per vliegtuig. Chaung Tha bereik je met de auto vanuit Yangon dacht ik in een uurtje of 4 (via Pathein). Onze bungalow vonden we wat minder, maar er liggen een aantal prachtige nieuwe bungalows aan het strand, er zijn eethuisjes (o.a. van een chinees met van die mooie parasols uit Pathein op het terras)) en er is een markt, waar je het dagelijks leven van de mensen aldaar kunt meemaken.
Je kunt er inderdaad niet in bikini aan het strand gaan liggen, dat doet daar niemand! vrouwen zwemmen met hun longyi aan en mannen gewoon in korte broek. We zagen een monnik ook met kleding aan te water gaan! Een grappig gezicht!
Ik vond het een aanrader, een paar dagen bijkomen in Chaung Tha Beach!
Veel plezier en groetjes!
Ans
René schreef:
>
> En de stranden van Chaungtha Beach of Ngapali? Heeft iemand
> daar ervaring mee?
Naar Ngapali kun je ook per auto komen, ik heb dit een maand geleden gedaan. Het duurt 2 dagen om er te komen vanuit Yangon, aangezien de weg erg slecht is.Ngapali is berekend op toeristen die per vliegtuig komen.Incheck formulieren bij hotels vragen standaard naar je vluchtnummer en men is behoorlijk van streek als je zegt niet per vliegtuig gekomen te zijn of te vertrekken.De prijzen zijn er op aangepast.Accomodatie start bij ongeveer US$25 voor bungalow met fan aan het strand,maar de meeste zijn duurder tot veel duurder.Birmezen zelf gaan er niet veel meer naar toe.Je kunt er met tafellinnen dineren en cocktails drinken.Wel heeft Ngapali erg helder water omdat het verder van de slib brengende Ayerwaddy afligt dan Chaung Tha.Voor snorkelen kun je een vissersboot huren voor US$15 per dag,ze hebben de spullen om te snorkelen bij zich.Ook kunnen ze je naar kleinere eilandjes brengen waar je rustig kunt zonnen. Binnenkort een update van mijn site,waarop foto's van Ngapali als ook stranden bij Mergui archipel (sea gypsies) en andere gebieden.Groet JE
niemand zal het je verbieden om in bikini te gaan liggen zonnen, maar het strookt nu eenmaal niet met de plaatselijke zeden en gewoonten. Ik vind, dat je je daar als buitenlander best aan mag aanpassen! Je gaat toch ook op blote voeten de tempels in? Het hoort allemaal een beetje bij de respectvolle manier, waarop de Birmezen met elkaar omgaan.
groeten en veel plezier in Birma !
René schreef:
>
> Bedankt voor je reactie.Vraag: waarom zou je niet in bikini
> kunnen zonnen, is het kunnen of mogen.30 jaar geleden was dit
> in Goa hetzelfde verhaal, maar we deden het gewoon!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?