Is hier geen medeleven ?

• pattaya.startpagina.nl

Op 6 Mei scoort deze prikpagina hoog vwb bezoekers aantallen ,maar is er dan niemand die op dit forum vragen/opmerkingen enz plaatst over de verschrikkelijke ramp in Birma ?

Ik vind het vreselijk voor de mensen die van hulp verstoken blijven , en spreek gelijk mijn afschuw uit tegen de junta , die nu eindelijk pas mondjesmaat hulp toestaat ,maar waarschijnlijk na eerst de eigen zakken goed gevuld te hebben.

Rene

• Michael

Ik heb me vanaf dag 1 van de ramp er over verbaasd dat er hier geen enkel bericht kwam van de regelmatige schrijver behoudens een paar oproepen voor financiële steun. Is iedereen te druk met inzamelen van geld en goederen?

Ik vrees dat dit prikbord niet meer is dan een vakantie-info-prikbord. Er is duidelijk geen echte interesse voor het land. Men maakt zich, denk ik, meer druk over de geplande vakantie die wel of niet door kan gaan of wat te doen met de geplande en al deels betaalde vakantie? Men durft nu niet te vragen of die strandvakantie nog wel te doen is en of je nog wel naar Yangon kunt, of de budget hotels nog wel open zijn daar en hoe het met de kyat staat t.o.v. de dollar, etc. Nee, dat snapt men wel dat zou te gênant zijn.

Ik gok maar wat, corrigeer me als het anders is, maar ik vrees wat de mentaliteit hier betreft het ergste.

Waar zijn al die mensen die het er hier steeds hebben dat ze met wat ik dan noem “spiegeltjes en kralen” naar Birma gaan om dat daar onder de behoeftigen uit te delen. Waar zijn al die mensen die zoveel “extra” betalen om de mensen te plezieren etc. Dat is dan in normale tijden, voor zover je die in Birma hebt. Ze laten het nu hier allemaal afweten. Het is echt schandalig! Wat een stelletje hypocrieten!

Michael

• karin

Hoi Michael, sommige mensen (ik spreek voor mezelf) zijn er inderdaad op een andere manier mee bezig, dan hun (langdurige) frustratie hier te uiten.

groet, karin

• JE

Mee eens Karin, medeleven voldoende, gironummers zijn voldoende bekend.Praktische hulp verlenen vanuit Nederland is haast ondoenlijk.Hulpverlening heeft de grootste moeite mensen en goederen op de juiste plek te krijgen.Oxfam heeft het al over 1,5 miljoen te verwachten doden als er niet iets essentieels veranderd in water-,voedsel- en medische voorzieningen. Ik ben bang dat er inderdaad niets essentieels de komende tijd staat te veranderen, ook al schrijven we dit hele prikbord vol.

• H. Timmerman

Dit prikbord is om onpasselijk van te worden. Al die mensen met hun o zo enthousiaste verhalen over reizen in een land met een van de meest afschuwelijke regimes ter wereld. Een regime dat het wel prettig vindt als er 100.000 van z'n burgers dood zijn, want dat zijn 100.000 potentiele opposanten minder. Hoog tijd dat alle diplomatieke en culturele banden met dit land worden verbroken, en het Nederlanders wordt verboden naar deze hel op aarde te reizen. Ga uw inheemse stammetjes en kralennegertjes maar elders bekijken, blinde toeristen!

• mara

Voor mij schieten woorden te kort om het over de ramp te hebben, daarom heb ik er niets over op dit forum gezet. Wat kun je zeggen na zo'n vreselijke ramp?!

Maar ik heb wel een paar keer op dit forum gekeken, omdat ik op de hoogte wil zijn van wat er gebeurt. Ik hoef dan toch zeker niet direct een bericht te plaatsen?!

Ik vind de suggestie dat mensen zich alleen druk maken over hun vakantie nogal triest. Er is niemand die het heeft over zijn vakantie sinds de ramp en toch is het nodig om daar opmerkingen over te maken?! Dat vind ik nogal sneu.

• Michael

Roerend mee eens mevr./meneer Timmerman! Al dat gezeur over hoeveel is de kyat waard, waar wissel ik het beste, waar is een goedkoop hotelletje - liefst niet meer dan 1-2 dollar per dag, dat moet daar toch kunnden - en nu zijn we sprakeloos. Gut gut daar zakt mijn broek van af. Op ander fora wordt druk over deze ramp gesproken en worden allerlei links met aanvullende info doorgegeven. Hier, waar je het zou verwachten dus niet. Voor mijn gevoel toch meer een budget vakantieforum of men dat nu wel of niet leuk vindt om te horen!.

• Fjodor

Grappig dat jij dit allemaal zegt Michael. Ik had een aantal dagen terug namelijk een stukje geschreven waarin ik jou nogal op de korrel nam. Jij die altijd een nogal grote waffel heeft, jij die altijd op alles en iedereen commentaar heeft, jij die nu zo stil was/bent (je bent namelijk nog steeds stil want iets nuttigs zeggen doe je wéér niet). Zoals je gezien hebt heb ik dat stukje niet verzonden, was wellicht wat al te karakter-ontblotend naar jouw (miezerige) persoontje toe. Maar God zij dank bewijs je hier wederom zelf eens te meer wat een ontstellend gekunsteld mannetje je bent die zich beter dan alles en iedereen voelt, je bent werkelijk een zielepoot.

Fjodor

• mara

Ik doe niet meer mee mee aan dit geneuzel. Ik word er onpasselijk van.

• ans

heb jij, Michael, of heeft iemand op dit forum dan ook maar enig idee hoe je in godsnaam geld rechtstreeks bij mensen in Birma kunt krijgen? Ik steun al jaren een gezin in Mandalay en een in Yangon, door een paar keer per jaar zelf geld mee te nemen of mee te geven met vrienden. Ik was er afgelopen maart nog 3 weken, maar door de vernielingen die zijn aangericht en de gestegen voedselprijzen hebben de mensen daar het nu extreem moeilijk, ook al hebben ze de ramp overleefd.

Ik heb geen idee hoe ik zou kunnen helpen, hoe graag ik dat ook zou willen en voel me dus ontzettend machteloos. Ik heb weinig vertrouwen in al die grote hulpverleningsorganisaties en zou dus het liefst rechtstreeks iets willen doen, maar hoe ???? iemand enig idee????