RAMP

• ossy

Hallo,

Ik ga me niet mengen in goedkope discussies om wel of niet te reageren. Feit is dat ik erzelf van aangeslagen ben wat daar allemaal is gebeurt en nog gebeurt. Eind vorig jaar heb ik de bevolking ontmoet en ben geraakt door de bevolking en geloof me mijn hart huilt mee. Was te aangeslagen om er iets van op dit forum te zetten.

Ging het land maar open dan zou ik er zo vier weken naar toe gaan ALLEEN om te helpen

• Fjodor

Je verwoordt wat ik denk iedereen voelt die een band ervaart met Burma. Maakt het iets voor die arme drommels daar uit om hier in koor om het hardst te roepen hoe erg je het wel niet vindt? Wat kan je zeggen over wat er zonder enige twijfel nog voor een veel grotere ellende op stapel staat, ik denk niets, wellicht past zwijgen in afschuw beter dan stompzinnig eeuwig je eigen veronderstelde gelijk proberen te halen zoals de prikbord nar gewoon is te doen.

Ossy, ik hoop dat dit spreekwoordelijke druppel is die voor verandering zal zorgen, eens zal het moment toch daar zijn.

Fjodor

• Agneta

Ik hoorde net op het nieuws dat de regering van Myanmar eindelijk akkoord gaat met een luchtbrug.

Ik bezocht dit prikbord in de hoop wat informatie van kenners van het land aan te treffen. Maar gezien de geslotenheid van dit land zal dat wel erg moeilijk zijn.

Agneta

• Margreet

Hallo Ossy,

Ook ik ben erg aangeslagen door alles wat er in Birma is gebeurd en reageer meestal niet op berichten op dit prikbord. Ik heb afgelopen vrijdag contact gehad met iemand uit Birma en ook haar mijn medeleven betuigd.

Ik hoop dat voldoende hulp toch nog wordt toegelaten en dat er uit deze ramp misschien iets goeds komt. De Birmezen verdienen een beter leven.

Margreet

• trudy

Beste Forumlezers,

Gisteren zijn wij teruggekomen van een 3 weekse vakantie door Burma.

Volledig aangeslagen toen we na 20 dagen Yangoon weer terugzagen.

Toch wil ik wel iets kwijt op dit forum.

A.u.b blijf gaan naar deze fantastische mensen, temeer daar ze door ons op de hoogte kunnen blijven als we er rond reizen.

Zelf kunnen ze en durven ze ook niets te doen want hun werk(inkomen) staat op het spel.

Overal waar we kwamen kregen we de vraag wat zegt CNN BCC worldnews ,Deutsche Welle over ons .En van wat ze van ons hoorden werden alle anderen op markten,sight-seeiing plaatsen waar dan ook weer verder op de hoogte gebracht, weliswaar heel voorzichtig en alleen diegene die ze ook goed kenden.

Stoppen wij nu met reizen dan is ook deze vorm van contact verbroken en die hebben ze nu juist nodig.

Ons is ook verzocht om dit mensen in Nederland duidelijk te maken.

Ze doen er alles aan om het je naar de zin te maken,vaak onder hartverscheurende omstandigheden.

Trudy

• ans

ik heb precies dezelfde ervaringen opgedaan in maart. ook toen werd ons indringend gevraagd, toch vooral naar Birma te blijven komen en de hele wereld te vertellen over de situatie daar. Ik begreep , dat de situatie in het land toen al gespannen was met het referendum in het vooruitzicht. Door deze katastrophe is de politieke situatie voor de mensen helemaal op de achtergrond geraakt. Het gaat er nu om hoe ze kunnen overleven!

Weet iemand of je nog gewoon een toeristenvisum kunt krijgen voor Birma en of je, als je daar eenmaal bent, wel naar bijvoorbeeld Mandalay of Bagan kunt doorreizen?

Zijn er misschien mensen die vanuit Nederland binnenkort naar Birma gaan en die geld mee zouden willen nemen voor een familie in Mandalay?

Is het mogelijk om via Ranong(Thailand) een visum te krijgen voor Kawthaung en omgeving?

Ik kan natuurlijk onmogelijk alle mensen die het zoverschrikkelijk hard nodig hebben, helpen, maar om met Jolanda van den Berg (Cusco) te spreken :“Al help ik er maar één !”En dan het liefst rechstreeks.